SPA si Wellness - DespreSpa.ro
 
Despre noi  |   Contact  |   Newsletter

 

Blog Despre SPA


Autor: Blog Despre SPA
Email: comunicare@desprespa.ro
Link: Blog Despre SPA

Interviu cu Oana Manole - Director eforea SPA at Hilton Oradea

Translate 

08 aug 2012

As gresi sa spun ca Oradea nu a avut pana acum tangenta cu relaxarea, mai ales dupa ce am vazut sute de turisti traversand tara pentru baile termale din apropiere. Totusi, sunt putini cei care, prinsi fiind in cochilia tratamentelor de la Felix, au izbutit sa mai simta si pulsatia orasului propriu-zis, cu cladirile sale cochete, baroce, ici-colo secession, si strazile calme precum raul ce zace in mijlocul lor. Batranul Cris. Am vazut multe oglindindu-se in ocheanele lui de apa, dar parca nicicand o cladire atat de impunatoare. Ma uit in jur si-mi amintesc cum de cativa ani buni o echipa numeroasa inalta cu grija metri intregi de lux.

oana manoleIesind dintr-un taxi, o doamna eleganta ma intrerupe din visare. Ii iau din mana vreo zece halate pufoase, parca din vata, inscriptionate discret „Eforea”.  Le-nchide cu grija intr-un dulap, iar apoi parasim incaperea ce are sa devina curand receptia unuia dintre cele mai rafinate centre spa din tara.
Intr-o sala imensa, cu o piscina uluitoare si cele mai sic sezlonguri pe care le-am vazut vreodata, Oana Manole, directoarea minunatiei adineaori descrise, imi povesteste cum conceptul eforea a fost respectat cu sfintenie in toate coltisoarele spa-ului botezat de gigantul Hilton: „Toata chestia se rezuma, de fapt, la fluturele care iese din cocon (a butterfly freed from its cocoon). Asta-nseamna eforea. Menirea muncii noastre nu se reduce la relaxare in timpul tratamentelor, ci cuprinde o intreaga transformare psihica. Oamenii trebuie sa ramana luminosi chiar si dupa ce-nchid usa si se reintalnesc cu obisnuinta. Iar in ceea ce priveste perioada petrecuta in interiorul centrului,  clientii vor fi rasfatati la maxim. Si aici nu ma refer doar la tratamente si ritualuri, ci si la juice bar-ul inarmat cu delicii culinare si carti, vestiarul echipat cu orice ar putea cineva avea nevoie (inclusiv aparate de coafat!) si, bineinteles, personalul instruit sa trateze regeste”.  Ma prefac ca ma uit putin in jur si ma-ntreb cum o femeie atat de tanara reuseste sa puna la punct (si sa tina sub control!) un asemenea regat: sa fie CV-ul impresionant al Oanei, cei peste zece ani de experienta in domeniu, calatoriile pe taramuri exotice, impletitura fermecatoare de aer boem si ratiune sau toate acestea la un loc...
Ne-asezam pe doua fotolii exagerat de comode (oare cum altfel puteau sa fie intr-un spa?) si, inainte sa notez raspunsul la prima-ntrebare, iau o decizie. De ziua mea, imi daruiesc un voucher despreSpa.ro. Sa fie dus Vichy, cromoterapie si o balaceala lunga in piscina aceea fermecatoare ...   

  
DespreSpa: Cum a inceput aventura ta in lumea spa? Si, mai apoi, de ce ai ramas fascinata de aceasta lume?


Oana Manole: Aventura insasi a inceput cu fascinatii.. spa-ul reprezinta o lume care, privita de afara, are toate ingredientele pe pozitiv -  stralucire, relaxare, stare de bine oferita si primita, profunzime si o trasatura de penel de superficialitate impletite, apa, creme, maini binefacatoare. Odata patruns in aceasta lume, fascinatia se transforma in ceva mult mai adanc: pe partea celalalta a baricadei se afla tone de munca, mii de detalii, convingerea ca nu se poate face spa fara cunostinte temeinice in materie de proceduri, vanzare, analiza economica, HR, distribuitori profesionisti. Si cel mai important: 100% dedicatie. Am lucrat in spa-uri atat in Romania, cat si afara, am facut management si consultanta, am scris, am vorbit, am predat despre spa,  trecand prin absolut toate fazele unui proiect (de la concept la management). Ceea ce ramane si creste este pasiunea, in rest lucrurile se schimba, se acumuleaza.


DespreSpa: Pe despreSpa.ro, primim adesea mesaje de la tineri vrajiti de atmosfera relaxanta pe care acestia o asociaza invariabil cu un centru spa. In mintea lor, are loc o adevarata metamorfoza – din oaza de liniste si parfum, centrul spa devine brusc locul de munca ideal. Iluzie sau nu? Tu ce i-ai spune unui tanar absolvent de facultate?


Oana Manole
: I-as spune ca are dreptate! Spa-ul este unul dintre locurile de munca cele mai atragatoare: ofera satisfactie atunci cand treaba este bine facuta - multumirile si recunostinta oaspetilor sunt oferite si primite instant, iar linistea este  pretuita si nu se limiteaza la orele petrecute in spa; creeaza  posibilitatea de a lucra cu oameni care iti impartasesc pasiunea, conjugati in echipe care discuta, experimenteaza, impartasesc lucruri, se imprietenesc si se ajuta; mediul in care se lucreaza este unul profesionist, cu posibilitati de educatie si dezvoltare profesionala care nu se opresc la granitele tarii.


Dar i-as spune, de asemenea, ca trebuie sa munceasca mult, sa vrea sa invete si sa isi forteze limitele, ca trebuie sa inteleaga industria ospitalitatii, sa aiba o atitudine deschisa, fairplay, sa fie  educat si inteligent, dispus sa sacrifice din timpul liber pentru a studia cat mai mult despre acest domeniu. I-as spune ca trebuie sa vorbeasca macar limba engleza la un nivel optim,  sa fie disciplinat, curat si un bun coechipier.


DespreSpa: De unde incepe drumul succesului? Daca o tanara de optsprezece ani se visează manager de spa peste cativa ani, cum ar trebui sa-si croiasca itinerariul si, mai ales, ce joburi ar trebui sa bifeze de-a lungul acestei cai?


Oana Manole: Depinde cum definim succesul. A lucra intr-un spa renumit, a primi training de la creatori de branduri si concepte spa, de la deschizatori de drumuri, a avea posibilitatea de a fi intr-un mediu educat, deschis, care se bazeaza pe corectitudine si a crea o stare de bine – acestea reprezinta deja coordonatele pe care se inscrie succesul. Daca te referi la „succes” in termenii carieristici, atunci acesta poate interveni oricand: depinde de cat vrei si poti sa investesti in a-ti insusi toate aspectele spa-ului, plus un strop de noroc (conteaza intotdeauna sa fii la locul potrivit).


Daca se merge la pas, atunci o prima treapta ar fi pozitia de hostess, urmata de receptioner spa. In receptie, se definesc abilitatile unui om de spa  - aici ia contact cu partea de orare, cu baza de date a clientilor, cu comisioane si bonusuri, vanzarea de servicii si retail. Tot aici, persoana in cauza va intelege ce inseamna o plangere si cum se rezolva aceasta, invata sa faca rapoarte si apoi sa le analizeze.  Ulterior, un pas firesc ar fi pozitia de spa supervisor sau spa sales manager. Iar functiile de Spa Manager sau Spa Director intruchipeaza un soi de finish line. Pe de alta parte, in cadrul unui brand care cuprinde mai multe spa-uri, poti deveni Brand Manager, Area sales manager, creator de concepte si asa mai departe ...


DespreSpa: Cum arata organigrama unui centru spa?


Oana Manole: Depinde foarte mult de tipul de spa, de structura, de oamenii gasiti   (daca sunt multifunctionali sau performeaza doar anumite terapii), de clientela vizata, de buget. Orientativ, personalul spa include un director spa care poate subsuma un manager spa, un fitness manager, un spa sales manager sau un PR spa, respectiv un asistent pentru spa director; in plus, exista receptioneri spa, instructori de fitness, esteticiene si terapeuti spa, stilisti si specialisti in manichiura/pedichiura, hostesse, salvamari, profesori de inot sau de diverse discipline. De asemenea, structura spa-ului poate include personal medical - doctori,  nutritionisti sau consilieri.


DespreSpa: Gestionezi cu succes proiectul Spa D’Or, orientat spre consultanta în domeniul spa. Dar ce viitor are o meserie de Spa Consultant in Romania, tara în care centrele de relaxare abia încep sa rasara, iar oamenii sunt inca reticenti la ideea unei investitii in rasfat?


Oana Manole: Viitor are, prezentul este discutabil.. Deja afara exista nume celebre de consultanti spa care au creat concepte pentru Ritz, Armani sau Dior. In Romania este greu sa convingi ca poti face, cu toate ca, dupa demararea procesului de creatie si stabilirea bugetului ( acesta este mai degraba factorul care submineaza proiectele spa romanesti), oamenii incep sa inteleaga si sa aprecieze ceea ce face consultantul.  Este o munca de extrem detaliu - pe de o parte, trebuie sa ai creativitate, sa cunosti extrem de bine piata spa locala si internationala si sa adaptezi, iar pe de alta parte se cere sa fii strict, organizat si sa obtii rezultate masurabile fara a depasi bugetul prestabilit.


DespreSpa: In tara, spa-urile sunt frecventate in special de persoane cu venituri peste medie. Consideri ca acesta este grupul tinta real al unui centru spa? Cum vezi evolutia pietei în România?


Oana Manole: Momentan in Romania, da, spa-urile se adreseaza in principal persoanelor cu venituri peste medie si doar ocazional altor categorii. Produsele (atat cele profesionale cat si retail) aflate in spa, toate materialele necesare operational, intretinerea spa-ului,  au costuri ridicate, de unde si preturile mai putin adaptate la veniturile din Romania. Spa-ul este un produs global, nu il poti adapta ca buget unei economii stagnante sau problematice. De asemenea, spa-ul este un produs de lux, nu poti taia costurile pentru ca atunci nu ar mai fi rasfat, oaspetii nu ar mai avea parte de o experienta transformativa care, de multe ori este, de fapt, o suma de mici rasfaturi puse cap la cap. Spa-ul este de 5* sau deloc.


Industria spa romaneasca a evoluat mult – foarte mult. Cand am inceput sa lucrez in domeniu, in tara nu exista nimic care sa se apropie de ceea ce intalnisem afara. Acum exista spa-uri cu personal profesionist, traineri, consultanti si distribuitori. Exista intelegere din partea hotelierilor in legatura cu necesitatea de a include un astfel de centru pentru a spori valoarea proprietatii si exista clientela care solicita serviciile spa. Singura problema de depasit consta in bugetele reduse si nesolicitarea consultantului. Majoritatea proiectelor la care am lucrat nu s-au bazat pe conceptul meu, ci pe „repararea” altor proiecte facute dupa ureche, fara buget anticipat si cu multiple probleme derivate de aici. Inutil sa spun ca pierderile s-ar fi prin utilizarea consultantului.


DespreSpa: Ai depasit de nenumarate ori granitele tarii în scop profesional, ceea ce te indreptateste sa realizezi o paralela obiectiva intre situasia din strainatate, respectiv cea de la noi. In cadrul caror capitole se intalnesc cele mai mari diferente – asteptarile clientilor, perceptia publicului, preturi, leadership ...


Oana Manole: Este firesc sa existe diferente. In Romania, istoria spa-urilor este legata de statiunile balneare mostenite din vremuri stravechi, unde accentul se punea pe proprietatile curative ale apei si derivatelor, pe cand in strainatate exista o cultura a serviciului inclus cu tratamentul si, repet, un venit de care se poate dispune pentru aceste terapii. Exista spa-uri celebre care functioneaza de zeci de ani, care si-au consolidat expertiza si transmit un mesaj clar: suntem aici si am dovedit deja ce putem face . In Bali am intalnit nu o cultura, ci un cult al serviciului clienti. Este in codul lor genetic, incastrat acolo. In Romania, oamenii sunt putin mai aroganti si mai superficiali in incercarea lor de a oferi wellness. Foarte putin, dar destul cat sa faca o diferenta.


Pe de alta parte noi, nu avem scoala hoteliera, unde terapeutii si managerii sa invete ce inseamna eticheta spa, cum decurge procesul de vanzare, cum sa atragi , sa retii si sa iti faci clientii sa te recomande. Am lucrat cu staff din Filipine, Bali, Thailanda, SUA, Italia, Brazilia, Africa de Sud, Marea Britanie si asa ma departe .... fiecare din aceste natiuni aducea o expertiza diferita. Se remarcau cei care studiasera la colegii de Bodywork si masaj sau erau certificati CIBTAC sau ITEC. Pur si simplu nu poti acumula intr-un curs de cateva luni ceea ce se invata in aceste scoli in decurs de 4 ani.


DespreSpa: Inainte de eforea: spa at Hilton Oradea, te-ai ocupat de pregatirea si inaugurarea unei locaţii similare în Baku, Azerbaijan. Cum a avut loc adaptarea la piata din Romania? Cat de diferite sunt cele doua centre?


Oana Manole: Conceptul core este acelasi: produsele si terapiile sunt aceleasi, diferit fiind meniul semnatura pe care eu l-am creat atat acolo cat si aici, pornind de la specificitati de locatie. Atat Baku, cat si Oradea au primit extrem de bine spa-ul, brandul, ideea ...


Exista diferente de design: eforea Baku are influente orientale si rafinamente proprii zonei, eforea Oradea este alb si turcoaz, luminos, mediteraneean. Exista clar diferente de perceptie din partea clientilor - Baku este un oras al petrolului, extrem de bogat (azerii cunosc foarte bine conceptul de la vecinii lor turci). Cultura spa in Oradea isi are radacinile in zona imperiului austro-ungar care foloseste nomenclatura altfel, mai aproape de originalul sanitas per aquam. Inainte de a tot ce inseamna material eforea la Oradea, s-a facut un studiu de piata pentru a adapta tratamente, preturi, pentru a intelege ce va functiona si ce nu din multitudinea de lucruri care pot fi incluse intr-un spa. Orice concept trebuie adaptat pietei careia i se adreseaza - eforea Oradea este o zona particulara, care raspunde cerintelor din Romania. Are un design curat, contemporan, este extrem de functionala si include o larga arie de servicii- piscina, jacuzzi, sauna, baie de aburi, dusuri emotional, Vichy, estetica, masaje si terapii corporale, precum si un studio de fitness creat de Precor.


DespreSpa: Care este procedura ta preferata in materie de spa? Exista posibilitatea de a o aplica acasa?


Oana Manole: Mie imi plac experientele complete- ritualurile. Imi place ca pielea sa fie exfoliata, apoi, in locul unei impachetari, prefer un tratament cu apa ( ador dusul Vichy, iar daca exfolierea are loc chiar pe masa Vichy cu atat mai bine!). La sfarsit, invariabil masaj: Deep tissue sau Thai Royale.


Sigur ca poti construi o varianta homemade a acestei terapii: exfoliaza bine corpul cu zat de cafea (este si granulos si oleaginos, astfel incat pielea nu va ramane uscata). Pregateste baia cu spuma, lumanari, uleiuri de baie cu aroma preferata si un pahar de vin alb si lasa apa sa curga. Nu uita de un jazz soft pe fundal. Odata iesita din cada, roaga-ti partenerul sa te maseze cu un ulei pe care l-ati ales impreuna, astfel incat, atunci cand trebuie sa-i intorci favoarea, aroma acestuia sa devina o amintire placuta amandurora.

 


Logo comentarii Comentarii (1)


mihai pe 01 ianuarie 2016 21:55 buna ziua, daca dna manole mai este dir la oradea la spa la hilton o rog sa ma contacteze pa mail sa-i spun ce parere jalinca am despre ceea ce zic ei ca este spa la oradea.poate dinsa nu este informata de personalul pe care il are , v-a fi surprinsa .multumesc

Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Articole similare


Importanta SPA - ului in viata Ramonei Badescu

Ca femeie, este foarte greu sa arati extraordinar dupa ce ai trecut de varsta de patruzeci de ani. Iar de fiecare data cand descopar o asemenea doamna admirabila, care inca reuseste sa intoarca privirile la fel cum intoarce si timpul, incerc sa ii aflu cateva secrete, cateva trucuri....
Importanta SPA - ului in viata Ramonei Badescu - Interviuri

Interviu cu Oana Manole - Director eforea SPA at Hilton Oradea

As gresi sa spun ca Oradea nu a avut pana acum tangenta cu relaxarea, mai ales dupa ce am vazut sute de turisti traversand tara pentru baile termale din apropiere. ...
Interviu cu Oana Manole - Director eforea SPA at Hilton Oradea - Interviuri

Interviu cu Liliana Paraipan

Puterea si increderea pe care le transmite celor din jur constituie secretul muncii in echipa – un grup format din oameni valorosi, care se ocupa de Eden Spa ca de propria afacere....
Interviu cu Liliana Paraipan  - Interviuri

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA












Cadoul perfect

" Sunt sefa Comitetului de Parinti la clasa a VIII-a A si am avut o idee pe care as vrea sa o impartasesc cu toti ceilalti ..."

Monica Blaga , Cluj-Napoca

Voucherul despreSpa este cadoul perfect pentru mine!

" Intr-un moment cu multa tensiune si stress, frustrari acumulate dar mai ales dupa multa multa munca, am primit un voucher ..."

Roxana Penciu , Bucuresti

O experienta placuta!

" Am primit cadou un voucher in valoare de 200 lei si a doua zi am intrat pe site pentru a vedea centrele partenere in care ..."

Holban Codruta , Bucuresti

E minunat ca le putem folosi oriunde in tara

" In primul rand vreau sa multumesc echipei despre spa.ro pentru articolele interesante, de unde am invatat multe lucruri si ..."

Lavinia Vlahu , Brasov

Email-voucher spa, super cadou – foarte tare surpriza!

" Ieri a fost ziua mea de nastere. Mi-am luat o zi de concediu, fara un program, vroiam doar sa ma relaxez. La prima ora am ..."

Mariana Daviduta , Craiova

BaliSpa- Cornu

" Am fost la BaliSpa - Cornu; recomand cu mare drag ... locatia superba, oameni minunati, servicii de 5*. Am beneficiat de un ..."

Daniela Ganea , Bucuresti

Gift Card

" Buna ziua, Fiind ziua de nastere a unei persoane foarte dragi familiei,ma gandeam ce cadou/surpriza i-ar aduce un zambet si ..."

Corbu , Bucuresti


Recent inregistrate

Distribuitori

Distribuitori echipamente










Firme consultanta