SPA si Wellness - DespreSpa.ro
 
Despre noi  |   Contact  |   Newsletter

 

Blog Despre SPA


Autor: Blog Despre SPA
Email: comunicare@desprespa.ro
Link: Blog Despre SPA

Spa - ul - o pasiune timpurie

Translate 

09 feb 2012

Lacramioara MoroianuLacramioara Moroianu a facut cunostinta cu lumea spa inca de pe vremea in care era studenta la Facultatea de Limbi Straine. A inceput prin promovarea turismului balnear romanesc; apoi, a urmat functia de manager de destinatie al unui spa, sub indrumarea atenta a Elenei Ganga, cea care i-a fost mentor nu mai putin de sapte ani. Cunostintele acumulate pe perioada facultatii si nu numai (printre care se numara si insusirea a cinci limbi straine) au fost ulterior completate de studii in Spa Management, la Milano. Insumate, aceste experiente au rezultat in infiintarea Cocor Spa, un proiect care, la numai doi ani de la infiintare, in 2011, avea sa primeasca Premiul pentru cel mai bun spa al anului in cadrul Premiilor de Excelenta in Turism si Leisure.

 

Despre Spa: Ce inseamna pentru dumneavoastra lumea spa?

Lacrimioara Moroianu: As putea spune ca am luat contact cu acest univers de foarte tanara; pe vremea in care nici nu ma gandeam ca un simplu job de-o vara s-ar putea transforma intr-un “virus” care mai apoi sa alimenteze toata pasiunea pentru acest domeniu si in general cariera mea. Ca manager de destinatie, mai tarziu, am avut ocazia sa cunosc toate “dedesubturile” acestui sector, sa descopar  activitatea unui centru spa din interior, sa cunosc medici si terapeuti pasionati si preocupati de a face bine, de a lua durerea “cu mana”; am inteles importanta preventiei in viata noastra, precum si modalitatea de aplicare si combinare a terapiilor. Astazi se vorbeste mult despre spa: daca la inceput a fost considerat doar un segment de industrie, in momentul de fata este perceput in calitate de concept. A devenit mod de viata intr-o cultura narcisista, in cadrul careia sintagmele "cum ne simtim" si "cum aratam" ne caracterizeaza existenta.

Lumea spa inseamna dorinta arzatoare de a te lasa rasfatat, de a ti se acorda atentie si caldura umana, de cultura. Rasfatul nu e posibil in lipsa acestor coordonate, in timp ce cultura este fundamentul respectului de sine si pentru semeni. "Starea de bine", ca scop al ritualurilor "Wellness", legitimeaza dorinta hedonista de a fi rasfatat, ca o manifestare pentru propria persoana si a grijii pentru propriile nevoi. Astazi, intr-o societate din ce in ce mai grabita, mai stresata, cu o medie de viata ridicata, nimeni nu vrea sa imbatraneasca - toti cautam sa aratam bine, sa fim in forma, sa ne simtim bine. Un SPA ne ofera cadrul in care ne putem dedica noua insine, incercand sa ne atingem aceste deziderate.

 

DS: Care sunt tratamentele spa preferate?

LM: Poate sunteti tentati sa ma invidiati din pricina meseriei mele, dar adevarul este ca nu am niciodata suficient timp sa ma rasfat asa cum o fac multi dintre oaspetii nostri. De fiecare data cand am putin timp liber, insa, optez pentru masajul asiatic, cel cu pietre calde si dusul Vichy.

DS: Care sunt tratamentele „semnatura” ale Cocor Spa?

LM: In centrul nostru, toate programele sunt personalizate, tinand cont de necesitatile si dorintele oaspetilor nostri. Fiecare client este tratat ca un tot unitar, compus in egala masura din minte, trup si suflet. La Cocor Spa se pune un accent deosebit pe redobandirea armoniei interioare si reechilibrarea statusului emotional. De fapt, ,,Semnatura” Cocor Spa consta in profesionalismul, pregatirea si acel “ceva” al fiecarui terapeut, mainile magice, abordarea, atmosfera, spatiile ample de relaxare, faptul ca aici serviciile acopera o gama cat se poate de larga de nevoi - incepand de la recuperare si pana la rasfatul suprem, aceste calitati si detalii ii fac pe oaspetii nostri sa se intoarca iar si iar. Nu mergem pe ideea de a folosi multa aparatura, ci pe schimbul energetic dintre oaspete si terapeut, pe „touch”-ul uman. Incercam sa oferim o experienta 360 de grade prin combinarea tratamentelor terapeutice cu cele de wellness, abordare preluata cu succes si de alte centre spa construite ulterior.

DS: Care e publicul tinta Cocor SPA?

LM: Atentia noastra se indreapta in primul rand catre clientii hotelului, persoane cu un venit care sa le permita sa se rasfete intr-un spa cu tratamente specifice. Publicul Cocor Spa este format din persoane cu varste cuprinse intre 20 si 65 ani, cu studii superioare (manageri, directori de companii, antreprenori etc.), cu venituri medii si peste medii, aflate in cautare de servicii de sanatate, relaxare si wellness.

Spa-ul se adreseaza atat clientilor interesati de servicii medicale de recuperare, detox, anti-aging sau slabire, cat si persoanelor care au nevoie de relaxare profunda sau rasfat. Un alt target este format din turistii straini care sunt consumatori de pachete medicale si antistres, care au inceput sa perceapa Romania ca potentiala destinatie de spa si care sunt adeptii vacantelor revitalizante: prefera cura traditionala balneo spre a-si trata probleme musculare si articulare prin folosirea electroterapiei, kinetoterapiei, a terapiilor cu namol sapropelic, masaj terapeutic si hidroterapie in diferite variante.

DS: In ce masura Cocor SPA aduce clienti hotelului?

LM: De-a lungul anilor, hotelul s-a bucurat in permanenta de un grad de ocupare foarte bun. Cu toate acestea, odata cu dezvoltarea centrului Spa, complexul a inceput sa atraga din ce in ce mai multi oaspeti cu nevoi medicale speciale, cu dorinta de a experimenta tratamentele si pachetele spa, de a se relaxa si a-si recapata forma psiho-fizica optima si atat de necesara in confruntarea cu problemele din viata de cu zi.

DS: De ce Cocor SPA este inchis iarna? (exista cu siguranta clienti spa care ar dori sa beneficieze si pe timp de iarna de serviciile Cocor SPA)

LM: Cocor Spa a fost deschis in iarna primului an de functionare. Din pacate, in conditiile in care hotelul era singura „atractie” din toata statiunea Neptun-Olimp, functionarea acestuia pe timp de iarna s-a dovedit a fi neprofitabila. Ca si in acest an, ne-am confruntat si atunci cu o vreme extrem de rece si cu ninsori abundente care au facut ca drumurile spre Constanta si Neptun sa fie impracticabile pentru cateva saptamani bune. Pentru a ramane deschisi, avem nevoie, in primul rand, de o infrastructura care sa permita acest lucru.

 

DS: In calitate de manager al unui centru spa aflat pe litoral, ce asteptari aveti de la Ministerul Turismului?

LM: Asa cum aminteam si mai sus, avem nevoie de infrastructura, de alte atractii in sudul litoralului care sa determine turistii sa vina si sa descopere partea aceasta a tarii. Ministerul Turismului ne poate ajuta facand „lobby” pe langa Ministerul Finantelor, astfel incat sa putem beneficia de legi care sa sustina turismul sezonier si angajatii de acest fel, o lege a somajului care sa favorizeze angajatii de tip sezonier sau chiar micsorarea impozitelor si taxelor pentru stimularea turismului estival si prelungirea sezonalitatii.

 

DS: Cum a evoluat interesul publicului roman fata de serviciile spa in ultimii ani?

LM: Piata spa-ului romanesc a cunoscut in ultimii ani o evolutie surprinzatoare. O demonstreaza investitiile de sute de mii de euro in centre spa de zi, hoteliere sau medicale, dar si clientela pentru care factorul de wellness a devenit  in zilele de azi un „must-have" .Trebuie totusi sa recunoastem ca piata romaneasca de spa si wellness este inca la inceput, dar promite mult prin investitiile care s-au facut pana in acest moment, precum si prin faptul ca si romanii au inceput sa constientizeze nevoia unui stil de viata sanatos si in acest sens a accentuarii preventiei prin terapii spa.  

E adevarat ca suntem departe inca de a renunta la achizitionarea a tot felul de bunuri materiale cu care sa ne oferim un moment de rasfat trecator in favoarea unei  investitii in sanatatea si psihicul nostrum, asa cum o fac spre exemplu (chiar si in acest moment de criza) italienii, francezii, nemtii sau olandezii. Cu toate acestea, am observat ca atentia spre acest fenomen este in crestere. Aici, totul tine de educatie si cultura. Iar noi, cei care detinem sau conducem astfel de centre, avem datoria sa informam si sa educam publicul astfel incat sa constientizeze ca nu este vorba  de un „moft”, ci inainte de toate de sanatate si preventie. 

DS: Ce solutii spa existente la nivel international apreciati si v-ati dori sa existe si in Romania?

LM: O scoala. Sau ceea ce afara se numeste “ Wellness Academy” – un loc in care sa se formeze manageri si terapeuti pentru acest domeniu care cuprinde o serie de detalii foarte importante. Tocmai aceste detalii fac din centrul spa ceva diferit de saloanele de infrumusetare sau centrele de recuperare.


Logo comentarii Comentarii (1)


aaron pe 17 februarie 2012 13:40 am fost la cocor spa,a fost o experienta de neuitat!

Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Articole similare


Fitness si spa: prietene cu beneficii

Detinatoare a titlului de Campioana Mondiala la Fitness in 2006, Diana Oprea este un exemplu demn de urmat pentru multi. La numai 26 ani, a demarat proiectul One Fitness, care aduce in fata clientilor sai adevarate modele inspirationale, antrenori cu rezultate deosebite in sportul de performanta, echipamente de varf, un mini-SPA, si programe mereu noi, menite sa motiveze pe oricine sa atinga rezultatele dorite....
Fitness si spa: prietene cu beneficii - Interviuri

Interviu cu Carmen Goldenberg

Am facut studiile de drept, insa viata m-a condus spre alte taramuri .... unde am stiut, din prima clipa, ca frumusetea este domeniul in care mi-ar placea sa profesez. ...
Interviu cu Carmen Goldenberg - Interviuri

Interviu cu Andrei Claudiu Simion

Andrei Simion a luat in 2004 contact pentru prima oara cu universul spa, care l-a fermecat, astfel ca si-am urmarit visul cu ochii, iar in anul 2007 profesa deja ca senior spa therapist, precum si ca asistent manager in cadrul Spa Orange, in Montreal, Canada....
Interviu cu Andrei Claudiu Simion - Interviuri

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA












Cadoul perfect

" Sunt sefa Comitetului de Parinti la clasa a VIII-a A si am avut o idee pe care as vrea sa o impartasesc cu toti ceilalti ..."

Monica Blaga , Cluj-Napoca

Voucherul despreSpa este cadoul perfect pentru mine!

" Intr-un moment cu multa tensiune si stress, frustrari acumulate dar mai ales dupa multa multa munca, am primit un voucher ..."

Roxana Penciu , Bucuresti

O experienta placuta!

" Am primit cadou un voucher in valoare de 200 lei si a doua zi am intrat pe site pentru a vedea centrele partenere in care ..."

Holban Codruta , Bucuresti

E minunat ca le putem folosi oriunde in tara

" In primul rand vreau sa multumesc echipei despre spa.ro pentru articolele interesante, de unde am invatat multe lucruri si ..."

Lavinia Vlahu , Brasov

Email-voucher spa, super cadou – foarte tare surpriza!

" Ieri a fost ziua mea de nastere. Mi-am luat o zi de concediu, fara un program, vroiam doar sa ma relaxez. La prima ora am ..."

Mariana Daviduta , Craiova

BaliSpa- Cornu

" Am fost la BaliSpa - Cornu; recomand cu mare drag ... locatia superba, oameni minunati, servicii de 5*. Am beneficiat de un ..."

Daniela Ganea , Bucuresti

Gift Card

" Buna ziua, Fiind ziua de nastere a unei persoane foarte dragi familiei,ma gandeam ce cadou/surpriza i-ar aduce un zambet si ..."

Corbu , Bucuresti


Recent inregistrate









Firme consultanta