A doua zi în Italia: între farmecul culturii locale și terapiile balneare dedicate sănătății

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
IMG 20220607 WA0054 768x1024 1

În a doua zi a vizitei în Turul Veneto, urma să ajungem și în Veneția. Cu toate că mai fusesem de doua ori, abia așteptam să o revăd.

Așa că dimineață, am sărit din pat imediat ce s-a crăpat de ziuă:

Italia 2 rasarit 576x1024 1

Nici prin gând nu mi-a trecut că aș fi putut să mai dorm. Abia așteptam să treacă orele.

Cu toate astea, cele două hoteluri cu centre spa pe care le-am vizitat înainte de Veneția, m-au impresionat la maximum. Am apreciat și abordarea, și design-ul și la fiecare dintre ele, dacă ar fi fost după mine, aș mai fi rămas câteva ore, cu tot riscul să nu mai ajung de data asta în Veneția.

Primul a fost Hotelul Mioni Royal San, din Montegrotto Terme în inima Dealurilor Euganeene, o zonă renumită pentru tratamentul semnătură cu nămol mineral și apă termală, cum îți povesteam aici.

Hotelul Mioni Royal San

Hotelul Mioni Royal San a fost construit la începutul anului 1900 de una dintre cele mai importante familii din regiune: Familia Mioni.

În acea perioadă, majoritatea familiilor din această zonă încep să transforme vechile izvoare termale în hoteluri cu zone dedicate pentru a face cure termale. Familia Mioni a deschis „Terme Mioni alla Stazione” în jurul anilor 1920. „Alla stazione” (la gară) pentru locația apropiată a hotelului la gară.

De-a lungul anilor, hotelul Mioni a avut o mulțime de renovari. Ultima a fost făcută acum 15 ani, în 2007, când a fost cumpărat de familia Santoianni.

Noul proprietar, Dott. Santoianni, a realizat o renovare importantă a piscinelor și a extins zona spa. Totodată, s-a asigurat nu doar de modernizarea hotelului, dar a pus mare accent și pe atenția la detalii, astfel încât să le poată oferi oaspeților un sejur cât mai confortabil și relaxant – indiferent dacă vin pentru tratament balnear sau doar că să se destindă.

Astăzi, Hotelul Mioni Royal San este un hotel termal care le pregătește oaspeților săi o mulțime de tratamente termale, masaje terapeutice și de relaxare și tratamente de înfrumusețare.

Spre deosebire de celelalte hoteluri din prima zi, aici am început cu vizita unor camere. Pe culoare, la tot pasul ne surprindea câte un citat:

Italia 2 Mioni Royal 2

Abia apoi am ajuns în Centrul Royal Terme & Spa. Acesta are 750 mp și include multe facilități spa – saune, dușuri, piscine, dar și:

• 15 camere pentru terapia cu nămol,
  • 5 camere pentru masaj terapeutic,
  • 1 cameră pentru aerosoli și inhalații și
  • 6 camere pentru tratamente de înfrumusețare și masaje

Tratamentul cu nămol, la fel ca la celelalte centre balneare din zonă este recomandat pentru 12 zile, de aceea cei mai mulți oaspeți (50%) rezervă un sejur de 14 zile.

Clienții care nu vin pentru tratamentul cu nămol și apă termală, aleg Hotel Mioni Royal San pentru a lua o pauză din viața aglomerată, în medie 2 sau 3 zile.

Pe de altă parte, Hotelul Mioni Royal San Spa Center este deschis și pentru oaspeții care vin doar pentru câteva ore – fără cazare – doar să folosească bazinele termale și să se relaxeze, sau să facă un masaj.

Și pentru că tratamentele, terapia cu nămol, masajele pentru sănătatea corpului sunt mai eficiente dacă sunt însoțite și de o alimentație sănătoasă, la restaurantul Giove și Bistrot 2.0 sunt oferite feluri de mâncare care respectă tradiția culinară italiană și, de asemenea, tradiția venețiană locală.

De altfel, toate locațiile pe care le-am vizitat mixează cultura italiană alături de produsul principal destinat sănătății, dar și mâncarea.

Beneficiile dietei mediteraneene sunt bine-cunoscute în lumea întreagă, dar pare că aici la Mioni Royal San au o preocupare majoră să dezvolte obiceiuri de nutriție sănătoasă oaspeților lor. Pun accent pe conștientizarea relației dintre alimentație, starea de bine și sănătate.

Dacă vizita la ei ne-a amintit cum conceptul Zero KM s-a născut în Italia și se vorbește de el de vreo 20 de ani deja, ei au un Bistrot Due Zero (două zerouri). Cu un design fresh, aflat la marginea piscinei termale externe, cu set-up ce îți dă imediat o stare de prospețime, înainte chiar de a gusta ceva.

Italia 2 Mioni Royal 768x1024 1

Programul turului Veneto – care a dorit să acopere cât mai multe locații – nu a inclus o masă aici, dar am avut ocazia să servim fiecare după gust ceva răcoritor sau poate a doua cafea a zilei la Bistrot Due Zero.

Renumitul Cooking Coach Alessandro Conte semnează noul meniu care se schimbă de trei ori pe an, bazat pe produse de origine locală doar din Regiunea Veneto, iar materiile prime atent alese sunt tratate cu cele mai moderne tehnici de gătire.

Restaurantul lor Giove (Jupiter în traducere) adaugă rafinamentul la gust, sănătate și “benessere”, într-un design modern și elegant.

Aici Chef este Matteo Lavezzo și sunt cu toții mândri să promoveze tradiția regională și națională, precum și produsele locale. De asemenea, un Maitre Sommelier este la dispoziția oaspeților.

Despre excursiile pe care le organizează prin împrejurimi și mai mai multe detalii despre alte activități organizate, poți să citești aici: https://www.mioni.it/en/

După ce am vizitat Spa-ul și am servit un cappuccino, am plecat spre următorul hotel: Hotel Garden Terme, tot în stațiunea Montegrotto Terme.

Hotel Garden Terme

Spre regretul meu, ploua foarte tare când am ajuns. Așa că n-am avut cum să stăm afară și ne-au invitat în Salonul arab:

Indischer Salon3 Hotel Garden Terme

Am aflat că întreaga filosofie a hotelului este inclusă în: „Casa noastră este casa ta!”

Iar aceasta a fost viziunea încă din 1906, de când a început istoria familiei lor de hotelieri.

Astăzi, Gianni și Regina Gottardo, împreună cu fata lor și cei peste 70 de colaboratori duc împreună mai departe, cu pasiune, tradiția familiei.

Prima piatră a Hotelului Garden Terme a fost pusă de părintele Carlo în 1964.

De atunci, pe sub Dealurile Euganeene a trecut multă „apă termală”, dar trăsăturile lor distinctive și-au păstrat spiritul: ospitalitate, profesionalism, confort și atmosfera familială.

Pool Hotel Garden Terme

Regina consideră că acolo unde este pasiune, există calitate. Și asta se întâmplă de peste o sută de ani.

Principalul stil arhitectonic al Hotelului Garden Terme este hexagonul.

Hexagonul este considerat un simbol al vieții de pe planetă. Se găsește în natură în fagure, și în simbolismul spiritual al „florii vieții”.

Stilul și denumirea resortului este influențată de grădina lor de 50.000 mp, cu aproximativ 1400 de copaci și arbuști și multe alte flori și plante. Regina numește acesta grădină „plămânul nostru verde” din mijlocul Dealurilor Euganeene.

Garden da lontano Hotel Garden Terme

După ce ne-au povestit despre cum prepară nămolul (găsești informații în acest articol), am fost să vizitam centrul spa.

M-a impresionat atenția la detalii:

În total au:

• Camere de tratament spa – pentru masaj și înfrumusețare: 11
  • Camere de tratament pentru terapie cu nămol: 12
  • Camere de reabilitare pentru kinetoterapie: 2

Și mai oferă, la fel ca toate celelalte hoteluri cu centre balneare pe care le-am vizitat în acest press-trip, terapia de inhalare cu apă termală. Dar la Hotel Garden Terme au un departament special pentru terapia prin inhalare.

Terapiile prin inhalare cu apă termală sunt utilizate și recunoscute de sistemul de sănătate pentru eficacitatea lor în tratamentul bolilor respiratorii, dar și cu scop preventiv.

Este un tratament eficient în bolile cronice care implică căile respiratorii superioare/inferioare.

Prin terapia inhalatorie se ating mai multe scopuri terapeutice, printre care: acțiunea antiseptică, fluidizarea mucusului și echilibrarea caracteristicilor acestuia, acțiunea anti-inflamatoare sau scăderea microbilor patogeni.

garden inalazioni Hotel Garden Terme

Și în terapia cu nămol și apă termală au găsit o manieră care să-i diferențieze puțin de ceilalți. În sensul că după ce ieși din apa termală îmbogățită cu ozon, te așteaptă un prosop cald, astfel încât să încurajeze procesul de transpirație, iar după aceea urmează un masaj care să-ți reactiveze circulația.

Zona de relaxare se numește BURMA ROOM și este lângă piscina termală exterioară.

Zona de tratament este în zona medicală spa.

Mi s-a părut interesant că oferă și Aqua Healing and Watsu, iar în cele 3 piscine cu apă termală descoperi efectul holistic al muzicii subacvatice distinctive cu 432 de herți.

Pool 26 Hotel Garden Terme

Pe de alta parte, ceva ce doar la ei am găsit – a fost faptul că în luna octombrie, în fiecare an, organizează un retreat wellness – cu meditație, cu un Lama din Tibet. Și, sincer, grădina lor mi se pare locul ideal. Dacă ești interesat, aici găsești detaliile despre retreat-ul din acest an: https://tulkulobsang.org/en/tourplan/37-italy/g-359-purification-retreat-chulen-flower-essence-fasting-2022-01-21-11-31-37#p-1411

După ce ne-a spus despre retreat, am întrebat-o pe Regina în ce scop vin clienții la ei – în medie, în fiecare an.

o Tratament Balnear pentru o anumită afecțiune – 40 %

o Relaxare – 30 %

o Tratament balnear preventiv – 30 %

Am servit prânzul la ei. După cum îți scriam și în articolul de săptămâna trecută, mâncarea mi-a plăcut peste tot, dar la ei am mâncat cel mai bun ton din viața mea:

Italia 2 Hotel Garden Terme4

Hotelul Garden Terme oferă oaspeților multe rețete din bucătăria venețiană – veche de secole.

Abia după ce am ajuns acasă, în România, am remarcat că pachetele lor de cazare includ și golf, nu doar spa: www.gardenterme.it

I-am părăsit cu regret pentru că mi-au trezit curiozitatea și mi-ar fi plăcut să descopăr fiecare colțișor al acestui spa resort.

Italia 2 Hotel Garden Terme Ioana copie 1024x949 1

A urmat vizita în Veneția

Italia 2 venetia

cu o oprire în piața San Marco, unde FederTerme și ITA – organizatorii Press-trip-ului – ne-au mai surprins cu o invitație total neașteptată: un spritz și câteva delicatese la Quardi Gran Caffe – din 1638 (da, ai citit bine, 1600…)

Italia 2 venetia w2 576x1024 1

Îți las mai jos câteva poze din scurta plimbare prin #LaSplendidaVenezia:

Exact când să plecăm, a reînceput ploaia. Dar ne aștepta o a doua surpriză: un vaporaș doar pentru noi, acoperit. Ador plimbările pe mare cu vaporașul, așa că, ploaie sau nu, am savurat fiecare minut petrecut acolo:

După ce ne-am urcat în autocar, am plecat spre ultimul hotel din ziua a doua a turului:

Bellavista Terme

Și Bellavista Terme este un hotel vechi, de familie, ajuns acum la cea de-a treia generație.

Italia 2 BellavistaTerme 2 1024x768 1

Directorul hotelului a insistat pe abordarea foarte personală a oaspeților, pe faptul că își consideră oaspeții ca fiind parte a familiei. Și se pare că o fac foarte bine, pentru că au clienți care vin an de an la ei, de 20 de ani, să facă tratamentul semnătură al zonei, cu nămol mineral și apă termală. Pe lângă tratamentele termale, oferă și pachete detox, de slăbire și anti-aging.

Au 65 de camere, o grădină mare și frumoasă. Și ei oferă Fangotermoterapia – tratamentul semnătură al zonei de la 5 dimineața – cum îți povesteam și aici.

Interesant este că singurele luni în care primesc și copii sunt iulie și august. În rest, este o destinație pentru adulți.

Am vizitat zona de piscine și grădina:

Italia 2 BellavistaTerme 768x1024 1
Maria Rendes intr-un colt al gradinii Bellavista Terme
Italia 2 BellavistaTerme 3

La Bellavista am servit si cina – unde, din nou, am fost impresionați de bucătăria italiana, si apoi am remarcat că in holul hotelului era un concert de pian – care am înțeles ca are loc de câteva ori pe săptămâna

Italia 2 BellavistaTerme 1

Mai multe despre programele și ofertele acestora (inclusiv golf ): https://www.bellavistaterme.com/

La Bellavista Terme, în Spa, lucrează cu propriile lor produse cosmetice. Brandul se numește Petra, după numele fiicei proprietarului: www.petralhi.com

Cele mai multe dintre hotelurile pe care l-am vizitat în turul Veneto, utilizează nămolul și apa termală pentru:

1. Încălzirea hotelului
  2. Răcirea aerului (au adaptat un sistem prin care răcirea să se obțină folosind energia din apă termală). Sincer, n-am înțeles explicațiile tehnice, dar asta era ideea.
  3. Pentru crearea propriilor produse cosmetice profesionale – pe care le utilizează în tratamentele spa – faciale și corporale.

De ce să ofere clienților tratamente cu produse cosmetice proprii?

În zona Veneto există un laborator specializat în cosmetice profesionale. Hotelurile aduc ingredientele proprii (nămolul și apa termală) și aleg uleiurile esențiale care să ofere anumite arome. Laboratorul respectiv produce cosmeticele care sunt ulterior utilizate în tratamentele spa.

În ceea ce privește trendul actual despre care noi vorbim tot mai apăsat în ultima vreme –  sustenabilitatea – în Italia pare că lucrurile sunt mult avansate.

De fapt, Maria Rendes, care este o mare admiratoare a culturii italiene, a stilului de viață italian, după ce a trăit mai mulți ani în Toscana, consideră că atât „conceptul de sustenabilitate” cât și „starea de bine” le putem considera ”made in Italy”.

Italienii preferă să facă întotdeauna totul cu mana lor și cu resursele lor și sunt foarte mândri de brandul ”Made in Italy”. Cosmeticele italienești sunt de înaltă calitate, laboratoare care produc cosmetice sunt peste tot în Italia și poți descoperi multe asemenea branduri surprinzătoare și exclusiviste, producții mici. Surprinzător ar fi fost să găsești aici la ei, unde au această resursă de apă termală minerală valoroasă, alte cosmetice folosite prin spa-uri din toată lumea.

După cina ne-am întors pentru ultima noapte la hotelul All’ Alba.

În următoarea dimineață mai aveam de vizitat un hotel medical spa în apropiere, o cramă, iar apoi să plecăm spre Verona. Dar despre ultima zi a press-trip-ului o să-ți povestim în articolul viitor.

Ioana Marian, fondator despreSpa.ro – povestea

Maria Rendes, consultant Spa – aspectele mai tehnice, de specialitate

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊