Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

BEST PRACTICES – Formularul de consultanta

Translate 

09 sep 2014

Best Practices - Formularul de consultantaCa oaspete spa, cei mai multi intra intr-un univers neexperimentat, exact asa cum un copil intra intr-un magazin de jucarii nou: ar vrea parca sa incerce si o impachetare cu ciocolata, dar ar vrea si un scrub si un masaj cu pietre calde, iar la sfarsit, ar condimenta tot acest rasfat cu o sedinta de reflexoterapie, fiindca suna foarte interesant. Formularul de consultatie spa este metoda prin care spa-urile identifica tratamentul cel mai indicat pentru oaspete, si aceasta buna practica este un “must have”, recomandat atat spa-urilor medicale cat si celorlalte tipuri de spa-uri.

 

Scopul acestui formular consta in primul rand in a descoperi nevoile clientilor si eventualele conditii medicale, pentru a garanta cel mai potrivit tratament fiecaruia si succesul experientei spa. Se poate opta pentru un formular mai general sau pentru formulare specifice fiecarui tratament in parte. Cel mai comun este ca tratamentele sa se grupeze pe categorii, de pilda : masaje si alte tratamente corporale, proceduri medicale, tratamente faciale, manichiura/pedichiura, tratamentele din zona termala (sauna, hidroterapie etc), make-up etc.

 

Ce contine formularul de consultatie spa al clientului:

 

• Tipul de tratament sau grupa de tratamente din care acesta face parte;

• Datele de contact si eventual profesia clientului;

• Numele terapeutului, data/ora si eventual camera in care se va efectua tratamentul;

• Detaliile personale ale clientului;

Grupa de varsta/Stilul de viata (activ-sedentar)/Data ultimei vizite la doctor/Adresa medicului personal al clientului/Numar de copii/Data ultimei menstruatii etc.

• Contraindicatii care cer permisiunea medicului – cu specificatia: „in circumstante unde permisiunea medicala nu poate fi obtinuta, clientii trebuie sa-si dea acordul in scris prin semnatura pentru tratament, inaintea efectuarii acestuia”.

Lista este lunga, asadar va prezentam doar o selectie:

sarcina, boli cardiovasculare, hemofilia, orice conditie tratata de medic la momentul tratamentului, artrita, boli nervoase/psihice, operatii recente, diabet etc.

• Contraindicatii care pot restrictiona tratamentul. Cateva exemple: febra, boli de piele, inflamatii, vene varicoase, vanatai etc

• Informatii personale, care trebuiesc bifate de catre client. De exemplu:

Probleme generale : Dureri de spate, picioare, incheieturi rigide, dureri de cap;

            Probleme digestive;

            Probleme de circulatie;

            Ginecologice;

            Sistem imunitar;

            Alergii;

            Medicatie, vitamine, suplimente;

            Abilitate de relaxare;

            Calitatea somnului;

            Lucrul la computer;

            Consum de apa;

            Tipul de ten;

            Fumator/nefumator;

            Miscare;

            Nivel de stres etc.

• Motivul optarii pentru tratament;

• Detalii referitoare la felul in care a decurs tratamentul - de completat de catre terapeut dupa tratament;

• Detalii despre regimul recomandat pentru acasa - de completat de asemenea de catre terapeut;

• Concluziile terapeutului, pot fi completate de asemenea de catre management, pentru indrumari viitoare;

• Semnatura clientului;

• Semnatura terapeutului;

 

In varianta completa, acest tip de formular nu va intarzia sa isi releve multiplele avantaje. Cel mai important este faptul ca ofera terapeutului toate instrumentele pentru personalizarea tratamentului, clientii avand nevoi diferite la momente diferite. Inlesneste comunicarea intre terapeut si oaspete, dand acestuia din urma un sentiment de siguranta si de incredere ca este in mana unor profesionisti. Il ajuta pe acesta sa-si recunoasca cu mai mare usurinta nevoile de ameliorare si vindecare. Spre exemplu, e mult mai usor si mai putin stanjenitor sa bifezi de pilda, la rubrica « celulita », decat sa raspunzi la intrebarea:   « Aveti probleme de celulita ?  ». Pe terapeut il ajuta sa identifice exact care sunt problemele carora clientul le acorda importanta marita si sa se concentreze pe ele, in locul variantei de a diagnostica el insusi si a recomanda un regim, fara sa se cunoasca ce anume il preocupa pe oaspete. Spa-ul nu diagnosticheaza si nu scrie prescriptii, ci ajuta beneficiarii sa inteleaga cauzele problemelor lor si raspunde nevoilor acestora, avand consimtamantul oaspetelui pentru metodele recomandate.

 

Acest formular educa utilizatorii in spa, in sensul ca delimiteaza si clarifica domeniile spaului, dand indicii mai precise despre limitele competentei spaului cu privire la tratarea anumitor probleme de sanatate, cu privire la responsabilitatile in ce priveste rezultatele experientei spa, atat ale beneficiarilor cat si ale executantilor de tratamente.

 

Unii oaspeti vor percepe aceste formulare ca fiind lungi si inutile, mai ales ca ei considera, in mod corect, ca a veni la relaxare sau a veni sa te tratezi intr-un spa nu ar trebui sa presupuna acelasi interogatoriu la care esti supus si la doctor. E rolul terapeutului aici, intr-o fraza scurta sa obtina si semnatura pentru tratament, in conditiile informarii eficiente a clientului despre contraindicatii, dar si cu diplomatie sa conduca tratamentul in conditii de siguranta si satisfactie. Nu in ultimul rand, acest formular poate fi si un instrument ideal pentru a vinde, intrucat secretul vanzarilor inseamna tocmai identificarea nevoilor clientului, ceea ce va genera un grad inalt de satisfactie, si probabilitatea ca oaspetele sa se reintoarca sau sa recomande mai departe acel centru spa. Aceste formulare trebuie clasificate apoi si pastrate de catre spa pe o perioada determinata de timp. Datele stocate sunt importante instrumente de revenue management, pentru un business de succes. In acelasi timp, pot servi ca marturii in cazul unor eventuale litigii nedorite, si pot fi regasite cu usurinta pentru clientii care revin la spa, pentru acea experienta wow pe care toti si-o doresc, deopotriva spa si beneficiari.

 

Maria Rendes

SPA Guide by Maria Rendes

 

Articolul a aparut in Brosura SPA Business 2014 – 2015.



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice

Distribuitori echipamente


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta