Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Cum iti evaluezi corect business - ul spa

Translate 

04 dec 2017

Cum iti evaluezi corect business - ul spa
 
In Romania se dezvolta tot mai mult apetitul pentru spa, wellness, fitness etc. si e o mare bucurie sa constati ca intr-o tara in care mancarea este pe primul loc in alegerile oamenilor, exista deschidere si catre sanatate si stare de bine.
 
Industria spa creste fie in mediul hotelier, fie prin centre spa si wellness de sine statatoare, avand proportii si concepte diferite, design si echipamente tot mai sofisticate.
Totusi, foarte multe din aceste business-uri se inchid la fel de repede cum s-au deschis sau sunt la limita supravietuirii. 
 
Ceea ce separa un spa business de succes de unul care esueaza in prmii ani de viata este ca cele care reusesc au inteles ca au nevoie de o structura de business solida ce trebuie sa includa o planificare strategica, planuri solide financiare si de marketing, sisteme de operare si suport.
 
Daca simti ca te scalzi in ape tulburi si nu sti incotro e iesirea, iata cateva directii ce te pot ajuta sa iesi cu bine la liman:

1. Fa o analiza clara si in detaliu a business-ului tau si fii cat se poate de obiectiv cu situatia in care te afli acum. Fii un fel de observator critic al propriului business, descopera si analizeaza ce merge si ce nu merge, care sunt slabiciunile, amenintarile si apoi concentreaza-te pe oportunitati si masurile pe care le poti aplica pentru a te redresa. De cele mai multe ori nu e usor sa faci singur asta, asa ca inca ar trebui sa te gandesti serios la un consultant spa.

2. Ai un plan de marketing? Daca nu ai unul, e cazul sa iti revizuiesti viziunea si actiunea!
Fara un plan de marketing iti restrangi foarte mult capacitatea de a genera venit. Principalul scop al acestui plan este sa genereze mai multi clienti si prospecti.
Marketingul ar trebui „sa oblige” clientii noi sa cumpere de la tine, sa te recomande si sa cumpere din nou.
Foarte multi considera marketing-ul foarte scump, drept urmare nu fac marketing. Un business fara marketing e ca si cum ai conduce masina fara combustibil...
 
3. Stii care este venitul mediu per client?
Cea mai usoara metoda de a spori vanzarile in spa este sa te concentrezi pe venitul mediu per client (cat cumpara in medie un client de la tine). Aici nu intervii doar tu, ci si echipa ta.
 
Daca stii clar care este valoarea de care ai nevoie pentru a-ti creste venitul, atunci iti va fi usor sa stii ce masuri sa iei.
 
Una din aceste masuri este sa iti inveti echipa sa vanda! Iar vanzarea in spa se face prin recomandare continua, cunoasterea foarte bine a produselor (atat servicii, cat si retail) , up-selling si cross-selling.
 
Atentie! Nu lasa echipa sa faca de capul ei acest lucru! E datoria ta sau a managerului sa ii indrume si sa ii ajute iar cel mai potrivite instrumente de invatare sunt trainingurile de vanzari. Apeleaza la un consultant in acest sens. Pe termen mediu si lung, te va costa mai mult sa ai alaturi de tine o echipa nepregatita, decat una in care ai investit cu adevarat educatie!

4. Ai un plan de (Re)Compensare a echipei?
Asigura-te ca ai un plan foarte bine definit pentru a-ti recompensa echipa! Acestia trebuie sa fie motivati sa vanda si sa castige mai mult.
 
Retine! Echipa trebuie evaluata si ajutata sa evolueze. Cum? Prin training-uri periodice si evaluare continua.
 
Cea mai mare greseala a managerilor spa este ca nu au stabilite targete clare si nici metode de recompensare, atat pentru echipa ca intreg, cat si pentru fiecare membru in parte. Astfel, lipseste competitivitatea si evident, vanzarile scad pentru ca nimeni nu este motivat sa faca mai mult.
 
Ce ar trebui sa includa un plan de recompensare: numarul de clienti noi, numarul clientilor fidelizati, rata de retentie, produse vandute, volumul de servicii etc.
 
Ca manager de spa, masurararea continiua lunara a performatei spa-ului trebuie sa fie litera de lege, iar acest lucru iti va aduce claritate, crestere si succes.

5. Ai o metoda sau mai multe de a genera prospecti noi si a-i transforma in clienti?
In business ai nevoie continuu de instrumente care sa iti „pompeze” mereu clienti.
Stii cati clienti noi intra in fiecare luna? Ai un target prinvind numarul de clienti noi pe luna? Cati clienti noi sunt fidelizati/retinuti?

6. Stii ce servicii iti aduc venit si care nu?
Verifica si stabileste constant ce servicii iti aduc bani si care nu. Pe care merita sa le tii in continuare si ce trebuie sa elimini sau sa inlocuieste?
Fii atent la ceea ce solicita clientii. Ei iti vor spune mereu ce le place, daca vor sau nu altceva..
Introdu terapii si produse noi, incheie parteneriate noi cu profesionistii din industrie, adu specialisti cateva zile pe saptamana etc.  Sunt metode nenumarate de a te reinventa si de a tine pasul cu cerintele pietei, iar acest lucru iti va aduce cu siguranta si clienti noi, dar mai ales venit.

7. Ai un consultant / trainer sau iti place sa reinventezi roata?
Foarte multi proprietari si manageri spa  considera ca stiu si pot sa faca singuri acest business. Poate ca da, dar cat de bune sunt rezultatele?  Vrei sa muncesti din greu sau vrei sa muncesti istet?
 
Daca vrei sa fii istet, fii inovativ si cu siguranta vei fi mereu cu un pas inaintea concurentei. Ca sa reusesti asta, apeleaza la specialistii in domeniu care te vor indruma si ajuta sa nu faci greselile unui incepator, sa nu ajungi la epuizare cautand disperat solutii de a iesi din criza si, desigur sa ajungi la succes cat mai repede.

8. Stii care este cauza reala pentru care business-ul nu produce atata de mult cat ti-ai dori?
De foarte multe ori simti ca ceva nu functioneaza, iar cifrele sunt cele care spun intotdeauna adevarul, dar ceea ce nu sti mereu este cauza reala a problemei.
 
Sursa nefericirii tale poate fi data de lipsa strategiei si claritatii tale, lipsa educatiei echipei, lipsa clientilor noi sau a celor fidelizati, preturi mari in comparatie cu puterea de cumparare, probleme tehnice sau de comportament / disciplina a echipei etc. Exemplele sunt nenumarate, dar exista si solutii!
 
Ca sa nu pierzi si mai mult timp si bani, adu in spa-ul tau un Client Misterios care va vedea prin ochii clientului tau, va detecta foarte repede punctele slabe ale business-ului si iti va oferi ceea ce ai nevoie pentru a lua masurile corecte.
 
Nu iti fie teama de o astfel de experienta... Tot ceea ce descopera un Client Misterios iti va transmis doar tie si nu vei fi pus intr-o lumina negativa. Din contra, vei reusi sa descoperi sursa problemei si sa o rezolvi cu costuri mici.
 
 
Inspiratie si voie buna in toate!
 
Alina Nitu
Spa Advisor & Trainer
+40 743564796
office@spa-advisor.ro


Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta