Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Spa d or consulting


Autor: Oana Manole
Email: spatrade@gmail.com
Link: http://www.spador.ro/

Cum sa angajezi personalul pentru receptie si rezervari

Translate 
  Etichete: afacere , spa , terapeut , SPA , eticheta , cu , c

10 mai 2011

Cum sa angajezi personalul pentru receptie si rezervari ?

Intr-un spa sau salon, rezervarile si receptia, RR sunt extrem de impactante asupra vanzarii produsului. Ei reprezinta interfata intre afacere (fie proprietarul sau creatorul conceptului, fie terapeutii etc ) si clientii care descopera lumea well-being. Cum sa faci ca rezervarile si receptia ta sa functioneze ca un ceas elvetian? (sau pe-aproape)
 
1. Angajeaza impecabil. De multe ori procesul de recrutare se transforma intr-o activitate ce ramane pe ultima suta de metri in crearea afacerii, fara a i se acorda importanta cuvenita – ca sa o iei in fata concurentei, procesul tau de angajare trebuie sa urmeze pasi precisi: identifica caracteristicile si cunostintele exacte pentru pozitia de RR . Creeaza descrierea pozitiei, in scris, cu maxima acuratete si detaliu. Permite un timp cat se poate de indelungat de filtrare a candidatilor si intalneste-te cu ei de mínimum 2 ori.
Pozitia de RR nu inseamna o secretara care raspunde la telefon si invita clientii inauntru. Este una dintre pozitiile rafinate dintr-un spa. Ceea ce caut eu cand angajez, sunt persoane agreabile fizic (fara sa fie impunatoare sau coplesitoare), focusate pe vanzare, creative si care pot trece singure prin filtrul gandirii instructiunile primite. Trebuie sa fie capabile sa vanda, sa promoveze serviciile, sa atraga oaspetii, sa fie serviabile pana exact la momentul ´cand fierbe oul´.
 
2. Structura compensatorie: in multe spa-uri RR este o pozitie care primeste un salariu fix. Sunt anti salarii fixe pentru o pozitie cu atat de mare impact asupra vanzarilor – ofera un salariu fix + comision din retail, pachete, abonamente, in functie de targete fixate a priori.
Daca castigul RR este legat de o baza de comisionare va creste nu doar profitul spa-ului ci al fiecarui terapeut de asemenea. Stiu din experienta ca acest tip de salarizare competitiva este cheia spre succes – se creeaza mediul ideal pentru vanzare si profit. In plus, daca un exista castig, nu vei fi obligat sa platesti salarii nejustificate.
 
3. Training si manuale: departamentul de rezervari si receptie este biroul de informatii al spa-ului. Acestia trebuie sa fie foarte bine pregatiti astfel incat sa mentina ordinea in spa, sa maximizeze timpul vandut si sa creeze o impresie de exceptie oaspetilor cu care vin in contact. Eficienta si performanta sunt cele doua directii care necesita urmarite permanent. Pregatirea echipei ar trebui sa includa: eticheta standard de primire si tratare a oaspetilor, plangeri, spa soft, managementul rezervarilor, tehnici si strategii de vanzare si promovare a serviciilor si produselor si multe altele.
Pregatirea echipei, definirea rolului fiecarei persoane si o structura compensatorie bine gandita vor face ca spa-ul tau sa aiba in randul intai exact persoanele de care ai nevoie pentru a-ti asigura succesul!

Oana Manole

SPA d'Or Consulting



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate

pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta