Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Spa d or consulting


Autor: Oana Manole
Email: spatrade@gmail.com
Link: http://www.spador.ro/

De ce Audit SPA

Translate 
  Etichete: audit , brand , fitness , marketing , procese , produs , spa , training , Brand , business , SPA , cu , ( , c

12 iul 2011

De ce audit pentru spa si fitness club?

 
Saptamana trecuta am fost la Londra , la birourile Hilton Worldwide. Parte din vizita mea, intr-una din zile am facut un audit al unui fitness club Livingwell in Wembley , secundandu-l pe Marc . Marc auditeaza 20 de astfel de cluburi extreme de prolifice si profitabile in Anglia.
Trebuie sa spun ca desi, de exemplu Spa d'Or Consulting ofera astfel de servicii de audit pentru spa-urile si cluburile din Romania, niciodata nu mi-a fost solicitat un audit . Too bad , pentru ca un audit face ce facea vechea garda CTC – controlul calitatii spa-ului verificand diverse diverse aspecte, proceduri si procese.
Am inceput cu o inspectie extrem de riguroasa a clubului : tot ce era stricat , deteriorat , invechit, non-conform cu standardele ( care in anumite spa-uri sau cluburi , mai ales cele care fac parte dintr-un brand sunt extrem de bine puse la punct si nu admit abateri de niciun fel), orice urma de murdarie, orice lipsa a unui produs care ar face experienta oaspetilor mai placuta sau se considera util se verifica si se noteaza intr-un tabel care va fi apoi rezolvat punct cu punct, problema cu problema de catre manager si staff-ul sau. Se verifica cum se face si inregistreaza curatenia zilnica, cum se respecta normele de igiena si securitate , care sunt indatoririle zilnice ale personalului si cat de bine sunt cunoscute de acestia.
Urmeaza apoi auditul administrativ : se verifica certifícatele personalului, partea de resurse umane, contractele, vacantele, orele lucrate, orice training (exista si o lista cu trainingurile pe care personalul trebuie sa le urmeze de-a lungul perioadei de angajare , de la traininguri aplicate pe business-ul respectiv la traininguri care tin de igiena si securitate la locul de munca). Vine apoi partea de business: managerul spa-ului prezinta planul de sales si marketing pe perioada urmatoare, isi identifica si prezinta KPI ´s (parametrii de performanta), planul de retentie si o serie intreaga de alte procese – toate menite sa demonstreze ca exista un plan de actiune si exista de asemenea semne clare ca acest plan este deja aplicat .
Fiecare astfel de club are o serie de proceduri, scripturi si procese menite sa imbunatateasca relatia cu clientii, sa atraga noi clienti, sa-i pastreze pe cei vechi fericiti si sa-i faca sa-si aduca prietenii in spa. Auditorul va verifica daca acestea sunt aplicate si va masura rezultatele.
Partea financiara este foarte importanta: se analizeaza costurile spa-ului, profitul, cat aduce fiecare angajat, care este cresterea oaspetilor in hotel, in spa , cati membri noi au fost atrasi, daca toate ratele pentru abonamente sunt platite la zi, daca exista orice fel de discrepanta in plati etc.

Toate acestea si multe altele sunt inregistrate si notate pentru scor. Acest tip de evaluare permite companiei si managerului sa identifice ariile cu problema, sa propuna solutii aplicate si masurabile si sa pastreze ordinea atat de necesara intr-un business facut din detalii.

 

Oana Manole

Spa d'Or Consulting



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate

pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta