Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Interviu cu Mihaela Ungureanu

Translate 

05 aug 2014

Mihaela Ungureanu

Mihaela Ungureanu, 45 ani, Licentiata in Educatie Fizica si Sport si in Economia Turismului, fosta voleibalista de performanta.

 

Dupa 11 ani de cariera pedagogica si o reprofilare in vanzari hoteliere la un hotel de lux din Bucuresti, s-a lansat intr-un domeniu de pionierat pentru piata autohtona a serviciilor de sanatate si ingrijire,contribuind, din 2005, in calitate de Director Executiv, la dezvoltarea Eden Spa – primul centru Day Spa din Romania, precum si a companiei de consultanta MondoSpa.

 

Ulterior, ca si consultant independent,  Mihaela a oferit suport in operatiunile de predeschidere, traininguri si asistenta in management operational si vanzari, in numeroase proiecte, dintre care ultimele - SunGarden Resort Cluj si, actualmente, Orhideea Health &Spa Bucuresti – sunt in topul clasamentului national, realizat de experti ai industriei  de leisure si ospitalitate.

 

Q: Care sunt previziunile tale cu privire la evolutia pietei spa autohtone si de ce crezi ca aceste tendinte vor fi adoptate?

 

In cele ce urmeaza, voi puncta tendintele despre care cred ca vor domina piata In urmatoarea perioada:

 

•  Un nou stil de viata: „Spa, Wellness, Health”. Greu de incadrat in tipare si repere de clasificare, spa-ul este termenul generic pentru o cultura globala nascuta din preocuparea omului modern pentru sanatate, armonie si echilibru, fericire, longevitate. Este terenul de fuziune dintre traditiile ancestrale ale omenirii si tehnologia de varf, dintre experientele senzoriale terapeutice (masajul = “the healing touch”) si relaxarea prin diverse mijloace, dintre domenii ale Ingrijirii si sanatatii si serviciile ospitalitatii sau cele de petrecere a timpului liber. Spa Inseamna un nou stil de viata si nu Intamplator, In noua orientare a omenirii catre spiritualitate, a reusit sa relanseze curajos In mentalul colectiv conceptul holistic integrativ „Body-Mind-Spirit”.

 

• Intre „Baby Boomers” si generatia „Peter Pan”. Daca In deceniul trecut, media de varsta a consumatorului de servicii spa se incadra intre 40-55 ani, find reprezentat in special de femei in procent de 70%, in acest moment ponderea cea mai mare o ocupa tinerii In jur de 30 de ani, cu o distributie egala Intre femei si barbati. O generatie de consumatori “cu bateriile uzate”, statornici, retrasi, dornici de liniste si relaxare este Inlocuita de una noua, energica, atrasa de diversitate, autodescoperire, interculturalitate, socializare si noutate. Si, in mod special, de personalizare si valoare adaugata serviciilor pe care le solicita.

 

•  „Spa for Two” sau „Family Spa”. La randul lor, consumatorii din noua generatie tind sa nu mai fie beneficiari individuali, ci vin in cupluri sau insotiti de familii. Segmentul Family e considerabil In crestere si toate proiectele viitoare wellness&spa (mai ales daca sunt rezidentiale sau resort spa) este recomandabil sa aiba In vedere spatii, facilitati si servicii potrivite pentru fiecare membru al familiei, inclusiv pentru cei mici. Spa-ul nu va mai fi doar un mediu de refugiu pentru adulti, ci ofera un cadru de crestere si dezvoltare armonioasa pentru copii. (ex: cursuri de inot, exercitii si jocuri in apa sau in salina, kinetoterapie, ergonomie, masaje pentru copii, parcursuri cu bazine, saune si zone de relaxare, cursuri de nutritie si lectii de gatit sanatos s.a.m.d.)

 

• De la „Nice-to-Have” la „Must Have”. Se muta accentul de la a cheltui banii si timpul liber pentru “relaxare si rasfat” la a le investi Intr-un stil de viata sanatos, bazat pe miscare, odihna, alimentatie si “igiena emotionala”. Spa-ul nu mai este un moft, ci o necesitate si va deveni o cale alternativa pentru medicina traditionala, urmarindu-se obtinerea echilibrului fizic, psihic si mental, intarirea sistemului imunitar, preventia imbolnavirii, precum si intarzierea procesului imbatranirii. Adevarata medicina este cea preventiva, orientata catre cauze.

 

• „High Touch” versus „High Tech”. Se resimte tendinta catre “tehno-fobie”, tot mai multi consumatori cautand contactul senzorial cu terapeutul (si nu cu echipamentul sau cu produsul tehnologizat), prin experiente in zona terapiilor complementare si alternative (le-as numi de fapt, “remedii traditionale”, practicate de mii de ani). Astfel ca, vor castiga tot mai mult teren terapiile manuale, tehnicile de meditatie si respiratie, tehnicile de autocunoastere si dezvoltare personala, terapiile psiho-energo-spirituale. Ele devin metode explorative de autocunoastere, metode de racordare la ritmurile naturale biologice, de vindecare prin utilizarea plantelor si a remediilor naturale si prin reconectarea cu latura subtila, nematerialã a fiintei noastre. Nu Intamplator, se schimba ordinea abordarii In noua medicina profilactica, ea devenind “Spirit-Mind-Body”.

 

• O „medicina a confortului personal” sau, altfel spus, a fi sanatos si fericit si a arata bine. Dictonul “Minte sanatoasa Intr-un corp sanatos este completat si de termenul de frumusete, ca una din armoniile fizicului de care dintotdeauna, femeile si barbatii, in egala masura, au avut nevoie pentru a se simti bine in propria piele. Romanii sunt orientati catre imagine, tinuta, aspect. In continuare, acolo unde metodele naturale nu vor oferi rezultate imediate sau eficiente si, mai ales, in incercarea de a impiedica efectele imbatranirii, vor interveni tehnicile de remodelare corporala si cosmetica medicala, non invazive sau semi-invazive. In materie de estetica, stiinta avansata poate produce “miracole”, dar, fiind In continuare un drum experimental, nu stim totusi cu ce cost.

 

•  „Speed to Spa”. Asa as numi tendinta de a accelera accesul la serviciile si produsele diversilor operatori. Asemeni multor alte domenii, comunicarea si vanzarile se muta tot mai vizibil In online. Se aplica pentru rezervari si vouchere preplatite prin sisteme securizate, se comunica interactiv In paginile de website, In portaluri de promovare si vanzare sau In retelele de socializare. Suntem In mileniul vitezei, suntem cuprinsi de febrilitate si ritmuri (auto) impuse In tot ceea Intreprindem. Dar partea buna a lucrurilor este ca, odata ce ai intrat pe usa spa-ului, zgomotul si agitatia Inceteaza si timpul stã parca In loc, permitand linistirea gandurilor, regasirea de sine si odihna necesara mentinerii sanatatii.

 

Deziderate (consideratii personale):

 

• Se simte lipsa unei asociatii profesionale care sa aduca la masa rotunda operatorii, specialistii din industrie, formatorii, investitorii. Ar fi poate momentul pentru o astfel de initiativa;

 

• Sistemul educational Inca nu este pregatit sa raspunda nevoilor de formare a unor specialisti multi-disciplinari si a unei forte de munca Inalt calificate, asa cum o cere acest domeniu rafinat si aflat In continua evolutie. Facultatile de profil si scolile profesionale au nevoie sa cunoasca feed-back-ul din piata si sa-si modernizeze curricula;

 

• Exista o mare confuzie In evaluarea jucatorilor din piata, precum si tendinta generalizata de a compara „mere cu prune”. Pe plan international, se Incearca o clasificare pe categorii de servicii si facilitati, similar cu „stelele” din industria hoteliera. Exista o paleta foarte larga de centre spa (de la Salon Spa/Day Spa/City Spa, de 2-300 metri patrati, la Resort Spa/Hotel Spa sau Destination Spa, desfasurate pe mii de metri patrati si cu efective operationale corespunzatoare. In Romania, Inca sunt percepute si evaluate inadecvat, doar fiindca toate sunt gazduite sub conceptul generic de “spa”. (certificarea ISO rezolva doar anumite aspecte al problemei). 

 

Aceasta a fost o intrebare pentru articolul Magic 5 din Brosura SPA Business – 2014 – 2015



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice

Distribuitori echipamente


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta