Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Spa d or consulting


Autor: Oana Manole
Email: spatrade@gmail.com
Link: http://www.spador.ro/

Spa start - up

Translate 
  Etichete: Produse , produs , design , masaj , Brand , terapii , fitness , marketing , brand , produse , SPA , cu , minte , ( , c

03 sep 2013

Spa d'OrDaca ai hotarat sa adaugi un spa hotelului tau sau pur si simplu vrei sa creezi un day-spa, exista o reteta, niste pasi de urmat care te ajuta sa nu dai gres. In primul rand trebuie sa iti cunosti motivatia, apoi sa analizezi piata. Exista o serie de bariere care pot sta in calea succesului tau: sa nu ai/sa nu te adresezi unui public tinta bine identificat, sa nu ai o campanie de marketing, sa nu ai o nisa, sa nu iti recompensezi corespunzator personalul, sa nu investesti in educatie. Reversul medaliei inseamna sa urmezi standardele de calitate, sa fii un líder cu prezenta, sa te astepti la competitie, sa creezi un brand recognoscibil.

 

Care sunt pasii de urmat:

 

In primul rand va trebui sa faci un studiu de fezabilitate si un concept. Identifica brandurile cu care conceptul tau concorda si alege apoi un brand principal si unul-doua secundare. Alegerea brandului conduce la crearea meniurilor de terapii. Pe langa tratamentele clasice propuse de branduri creeaza un meniu semnatura, care sa apartina spa-ului tau. Atentie la conditiile impuse de brand , exista linii spa care solicita un target de vanzare, care un au politici clare asupra trainingurilor sau care impun o anumita suma pentru fiecare comanda. Interesul tau este sa ai furnizori flexibili si care sa te ajute, inclusiv sa participe activa la actiunile tale de promovare. Nu iti fie teama sa ceri, este atat interesul tau, cat si al lor sa aduceti acel brand in atentia consumatorilor. O data cu studiul de fezabilitate trebuie sa faci analiza competiei. Una dintre cele mai mari greseli este sa crezi ca nu ai competitie. In afara de cazul in care in orasul de unde esti nu exista niciun salon, nicio sala de fitness sau studio de masaj atunci analiza este necesara. Analiza va cuprinde distanta intre locatia ta si celelalte locatii, distanta fata de central orasului, numarul de camere, preturile tratamentelor standard, produsele cu care se lucreaza etc. Cu cat mai detaliata aceasta analiza cu atat mai mult vei fi mai aproape de adevar in crearea propriilor terapii si preturi. Eu fac si un studiu de piata la crearea unui concept : vreau sa aflu unde merge lumea, de ce, cat este dispusa sa cheltuiasca. Incearca sa alegi un esantion de oameni care sunt apropiat de targetul tau.

 

Este foarte important sa faci un plan financiar. Trebuie sa pui in balanta castigurile propuse, intr-o maniera realista ( dar ca sa fii sigur alege scenariul pesimist) cu cheltuielile. Include si chetuielile care sunt de obicei scapate din vedere ca  manopera pentru diverse lucrari, traininguri, marketing, productia materialelor de marketing, transportul etc. Planul financiar te va ajuta in fiecare decizie pe care urmeaza sa o iei, de aceea e important sa fie foarte atent creat. Va incude proiectii financiare pe urmatorii ani, previziuni de venituri, categorii de ciento targetati, utilizarea cabinetelor, utilizarea personalului, organigrama si tot ce se poate transpune in cifre din cadrul spa-ului tau.

 

Inca inainte de a antama cladirea, va trebui sa faci o lista de achizitii. Pune pe aceasta lista tot ce crezi ca va trebui sa cumperi. Gaseste furnizori pentru aceste produse si echipamente, cere oferte, consulta piata. Incearca sa creezi o lista cat mai solida din punct de vedere a raportului calitate-pret si cat mai detaliata. Da, pune si becurile, si montarea prizelor, si lacuitul parchetului. Intr-un cuvant va trebui  sa parcurgi menta toate etapele si sa ´vizionezi´ toate lucrurile pentru care va trebui sa scoti bani din buzunar.

 

Urmeaza partea de acorduri, avize si documentatie.  Va trebui sa colaborezi cu un avocat, un notar, un contabil, un arhitect, pana la obtinerea autorizatiei de functionare. Exista foarte multe aspecte legate de partea legala a functionarii unui spa: spatiul trebui sa urmeze o serie de reguli legate de igiena, ate reguli legate de protectia muncii, reguli de buna vecinatate etc. Informeaza-te in prealabil la directia fiscala, primarie, sanepid etc.

 

Dupa ce ai demarat obtinerea tuturor avizelor este timpul pentru inceperea lucrarilor de decorare. O data ales conceptul totul trebuie sa urmeze linia impusa de acesta. Este difícil sa colorezi in linii, de aceea vei fi tentat sa incluzi obiecte care un tin de ideea initiala. Trebuie sa tii minte ca un brand usor de tinut minte este un brand simplu si puternic. Daca trebuie sa explici ce faci acolo si ce vrei sa transmiti, un este in regula. Alege o schema de culori, o tema, un subiect. Pastreaza-le.

 

Daca ai incheiat lista de achizitii, e timpul pentru comenzile ferme. Nu uita sa intrebi de timpul de livrare si sa te asiguri ca este inainte de data deschiderii. Produsele ar trebui sa fie in spa inainte cu ce putin 2 saptamani inainte de deschidere pentru ca personalul sa faca dry-runs- adica sa lucreze cu ele ca si cum spa-ul ar fi deja deschis.

 

In planul tau de marketing ai inclus si crearea si productia de materiale publicitare si operationale ( carti de vizita, meniuri, liste de preturi, bannere , postere etc.). Lucreaza cu un profesionist care sa inteleaga ca ai nevoie de o identitate de brand.

 

Una dintre cee mai spinoase etape este alegerea personalului. O data creata organigrama anunta posturile vacante. Intervieveaza si include proba practica. Gandeste-te ca nu este suficient ca oamenii sa fie foarte buni ci si sa functioneze ca o echipa. Asculta lucrurile marunte pe care ti le povestesc, intreba-i despre pasiunile lor. A lucra intr-un spa este o meserie vocationala, ca a fi profesor sau medic. E important ca oamenii sa fie sinceri, sa isi iubeasca munca, sa fie flexibili si rezistenti. E important sa vrea sa creasca, sa isi doreasca educatie. Dupa ce ai selectat echipa, va trebui sa te ocupi de fisele de post, de analizele lor, de cursul de igiena, de protectia muncii si de contracte. Creeaza dosare pentru fiecare angajat la care vei adauga fisele salariale, cererile de concedii, evaluarile, cursurile facute etc.

 

Daca ai facut totul exact cum ti-am spus acum cunosti piata si la ce sa te astepti, esti pregatit financiar sa sustii acest spa, ai avizele primite, locatia cu toate píesele de design si echipamente la locul lor, materialele colaterale pregatite, planul de marketing pus in miscare, comenzile primite si inventaríate si o echipa gata sa inceapa sa iti multumesca oaspetii. Si totul intr-un cadru legal in care nu ai scapat nimic important din vedere.

 

Acum urmeaza cele mínimum 2 saptamani de traininguri si de repetitii si esti gata de start.

 

Oana Manole

 

Spa consultant/owner Spa d´Or Consulting

 

www.spador.ro 



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice

Distribuitori echipamente


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta