Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

SpaGuide by Maria Rendes


Autor: Maria Rendes
Email: maria.rendes@yahoo.com
Link: http://www.desprespa.ro/SPA-Business/Consultanta-SPA/SpaGuide-by-Maria-Rendes

Studiul de fezabilitate

Translate 
  Etichete: spa , personal , Produse , produse spa , business , produse , SPA , Produse spa , cu , maria , c

20 noi 2012

Design spa camera cuplu Este un termen complicat, si daca nu ai exercitiul businessului, nici macar nu suna bine. Investitii costisitoare in facilitati si produse spa se fac fara o analiza cost/beneficiu pentru fiecare cheltuiala si un studiu de piata si de fezabilitate. Eu doresc sa retineti acestea ca pe unele dintre principale motive in calea profitabilitatii unui spa.

 

Studiu de fezabilitate ar trebui sa determine dimensiunea ideala a spaului, a numarului de servicii, numarului de personal pentru operare, identificarea serviciilor mai profitabile. Pentru fiecare cheltuiala/investitie ar trebui puse in balanta si potentialul veniturilor. Dimensionarea corecta a spaului e foarte importanta pentru a face un spa profitabil.

 

Spa-ul e un business si ar trebui sa se conduca ca un business. A oferi servicii spa cu suportarea unor cheltuieli deloc de neglijat, fara ca acestea sa genereze un profit nu este o situatie de dorit. Spa-urile sunt tipuri de dotari elegante si scumpe, insa ar putea adauga, la costurile de dezvoltare ale unui hotel, daca luam exemplul spaurilor de hotel, intre 150 euro – 700 euro pe metru patrat, in functie de instalatiile sanitare, de incalzire, de apa, drenaj, electrice si de cerintele de ventilație. Cheltuieli suplimentare pot fi create atunci cand arhitectii / proprietarii / designerii imagineaza facilitati high-end si niveluri spectaculoase de finisaje. In multe cazuri, aceste costuri pot fi justificate de dorinta proprietarilor de a ridica nivelul serviciilor curente si de a tine pasul cu competitia, dar sunt aceste costuri justificate si de capacitatea acestora de a genera venituri?

 

Un spa nu se proiecteaza ca o suma a facilitatilor pe care eventual le-ati vizitat in alte locuri si care v-au placut sau in urma consultarii unor cataloage, cu alegerea unor facilitati care arata bine. De asemenea configuratia fizica a unui spa trebuie sa fie cat mai flexibila posibil pentru a maximiza profitul. Trebuie create spatii multifunctionale si asigurati-va ca personalul spa poate fi multitask pentru un profit maxim. Toate aceste variabile trebuie adresate, cel mai bine, in studiul de fezabilitate.

 

Recent participanta la ROMHOTEL 2012, Targul hotelierilor gazduit de ROMEXPO in Bucuresti zilele acestea, am avut ocazia sa constat cum vendorii de saune si alte echipamente spa sunt intr-o pozitie mult mai buna decat consultantii spa. Daca primii dintre ei se ofera sa va faca un proiect spa de la A la Z, asigurati-va ca detin si know-how-ul pentru a putea face aceasta. Am spus in repetate randuri cum un spa se dezvolta de o echipa - un specialist spa, un arhitect, designer si ingineri. Pe oricare l-ati exclude din ecuatie, rezultatul nu o sa fie cel asteptat.

 

 

Maria Rendes - Spa Consultant

Telefon: 0727 912 653
Email: maria.rendes@yahoo.com

SpaGuide by Maria Rendes

  



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice

Distribuitori echipamente


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta