Despre noi |  Contact      |       RO



DespreSpa pe Facebook DespreSpa pe Twitter Aboneaza-te prin RSS pentru a primi noutatile despre SPA si Wellness

Ambasador in Romania
Partener media in Romania

Tu ce tip de spa manager esti

Translate 

17 iun 2014

Ce tip de spa manager esti?Managerii spa reprezinta o “rasa” rara! Un mix de operational, vanzari, marketing, terapii si proceduri de specialitate orientare inspre client, cunostinte tehnice, achizitii, cunostinte financiare, contabile, cunostinte legale. Dar dincolo de acest mix, care evident difera in functie de background-ul fiecaruia, exista trei factori importanti care ne definesc, indiferent ce factori de mai sus ne caracterizeaza profesional.

 

Ideal, un manager spa trebuie sa reprezinta “triungiul” perfect de orientare inspre individ (membru al echipei), task (business & rezultate financiare) si echipa (ca si overall). Conditia ideala cand se obtine un triunghi cu laturi perfect egale se obtine greu, dupa multi ani de experienta si maturitate profesionala, dar mai ales intelegerea si acceptarea rectificarii greselilor. Ce reprezinta fiecare si cum putem, prin actiunile noastre si prin insurirea greselilor sa ajungem cat mai aproape de forma geometrica dorita?

 

Managerii de spa tind sa fie orientati inspre indivizi, adica inspre fiecare membru al echipei. Acest lucru este usor de inteles deoarece in majoritatea centrelor spa managerul trebuie sa lucreze cu mai multe ture de terapeuti, maseuri, terapeuti beauty, receptioneri. Un astfel de manager este foarte orientat inspre oameni, focusandu-se inspre problemele si punctele forte ale fiecarui individ. Este o persoana care poate forma o echipa eficienta oferind roluri in functie de caracteristicile fiecarei persoane. Un manager orientat inspre individ este bun cunoscator de caractere, este un bun recruiter si este bun ca si motivator individual. Trebuie sa acordati maxima atentie, daca faceti parte din aceasta categorie problemelor care va incomodeaza – probleme tehnice, probleme legate de mentenanta, probleme legate de forecasting si analiza a rezultatelor financiare. Acordati mare atentie obiectivelor spa si KPI-ilor – de multe ori ocuparea terapeutilor, top-ul vanzarilor in echipa pot duce la conflicte individuale. Va trebui sa va asumati rolul de lider si sa reechilibrati echipa, sa imbunatatiti colaborarea cu echipele de mentenanta.

Managerii spa focusati pe sarcini – rezultate financiare si impactul acestora asupra business-ul total. Genul de spa manager care ia in propriile maine activitatile echipei, coordoneaza si escaladeaza sarcinile, le monitoriseaza de aproape, nu doreste sa se ia nicio decizie fara consultarea sa. Avid cunoscator al target-elor si al pietei, analist eficient, cunoscator si fan al estimarilor si planurilor financiare. Atentie insa, riscati sa pierdeti din vedere un factor important – rezultate bune sa obtin cu o echipa motiva, care simte ca are suficiente putere de decizie. Riscati sa va supraincarcati agenda cu task-uri ce nu tin de voi, riscati sa demotivati echipa cu o lipsa de incredere, chiar daca pentru voi felul acesta de a actiona pare firesc. Tineti mai multe sedinte individuale, setati minim o sedinta generala pe luna unde sa discutati deciziile luate si rationamentul din spatele lor. Un terapeut si receptioner vinde mult mai usor si cu incredere un nou tratament sau prezinta mult mai natural o noua promotie daca intelege motivul crearii ei. Renuntati la automatisme, gasiti un echlibru intre decizie si comunicare. 

 

Managerii spa orientati inspre echipa sunt extrem de preocupati de sudarea echipei si de impactul pe care fiecare membru al acesteia il are asupra rezultatelor totale. Exista riscul sa se piarda din vedere dorinte si aptitudini individuale, mizand doar pe un rezultat total. Reduceti numarul sedintelor cu toti angajatii, introduceti sedintele “one on one”. Stabiliti planuri de dezvoltare persoanala pentru toti receptionerii si terapeutii. Creati un plan de succesiune pentru asistentii spa manager.

 

Oricare tip de manager reprezinti, esentiala este insurirea acestor caracteristici mai ales cu impactul negativ. Nu exista o reteta a succesului, exista doar maturitatea si profesionalismul cu care un spa manager poate imbunatati impactul negativ cu introducerii si adoptarea de noi sarcini, de multe ori neplacute, pentru atingerii unui echilibru constant, ce cu timpul va creste rezultate financiare dar si motivarea membrilor echipei.

 

Alexandru Chira

Spa Supervisor eforea spa at Hilton Oradea 



Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!

Brosura SPA Business 2014
Revista SPA & Wellness
Recent inregistrate
Distribuitori produse cosmetice

Distribuitori echipamente


pot utiliza Carduri / Vouchere Cadou SPA











Firme consultanta