/
/
SPA: probleme, inovatii, oportunitati si adversitati in industrie

SPA: probleme, inovatii, oportunitati si adversitati in industrie

Ultima actualizare în 07 Apr 2023
|
SPA: probleme, inovatii, oportunitati si adversitati in industrie
spa sign in front of tropical beach

Mi-am petrecut ultima saptamana citind asiduu documentatia facilitata de diverse institutii cum ar fi Price WaterHouse Coopers, care au fost comisionate sa faca diverse studii pe industria spa cu privire la mediul social si problemele globale pe care le infrunta spa-urile astazi, care sunt mutatiile in interiorul industriei – ce este nou, care sunt principalele inovatii si care sunt principalele adversitati.

Publicatii ca AsiaSpa si lanturi ca spa Raffles, Serena Spa, Marriot spas, Shuei Wellness etc. au raspuns intrebarilor pentru a ilustra cadrul global. Nu va voi povesti care sunt concluziile pe zone geografice ci voi sintetiza aceste raspunsuri raportandu-ma si la realitatea romaneasca.

Care sunt problemele semnificative cu care se infrunta industria spa?  

As spune ‘recesiune’ si ‘criza’. Din punctul meu de vedere sunt afaceri care functioneaza foarte bine daca sunt create in parametrii corecti si urmarite indeaproape. Criza si recesiunea sunt doar scuze pentru a nu-ti atinge targetul! Ca proprietar al unui spa proaspat deschis si a unei afaceri in consultanta spa care s-a educat sub obladuirea unor nume celebre in spa si in interiorul unor retele serioase subliniez ca afacerea functioneaza daca s-a facut o analiza clara a datelor si competitiei, daca s-a creat un brand puternic si logic si daca se urmaresc indeaproape targete precise.

O alta problema este o anumita ‘neliniste sociala’, cum corect au denumit-o cei de la Mitsui Knowledge Industry, in sensul in care sub influenta dezastrelor si situatiilor economice aduse de media in realitatea imediata prin intermediul stirilor, oamenii au devenit foarte nesiguri. Este nevoie de o anumita stabilitate, de apartenenta, de ancorare. Spa-urile, considerate produs de lux si nu necesitate, au primit astfel o lovitura nemeritata sub centura.

Care sunt principalele inovatii si cum au influentat piata spa?  

Cred ca Social Media este cea mai impactanta inovatie in ceea ce priveste consumul de orice fel. Accentul s-a mutat de pe autocrat pe cetatean, se pot impartasi prin intermediul blogurilor si forumurilor pareri directe si evaluari cu privire la un produs sau serviciu. Facebook are a treia cea mai mare populatie dupa China si India! Mediul online a devenit o piata care nu poate fi ignorata; cum spunea intr-un interviu Maria Lucia Hohan cu privire la vanzarea rochiilor sale prin intermediul luisaviaroma.com ‘ femeile comanda online, in orele de munca’, shoppingul nemafiind astfel exclusiv o activitate redusa la orele libere.

Care este principala inovatie in cadrul industriei spa?

In SUA si Japonia s-au lasat programe de tip ‘Predictive Analysis with PHR’- adica analiza predictiva in baza istorialului personal de sanatate. Programele au implicat asociatii guvenamentale, spa-uri, clinici, alte industrii. Astfel se poate optimiza atat meniul unui spa cat si recomandarile individuale catre un client in urma consultarii fisei individuale si bazei de date. Astfel clientii vor putea cunoaste efectele unei terapii inainte de a o cumpara: in special in mediul online, cifrele sunt mult mai persuasive decat cuvintele.

O alta inovatie interesanta este conceptul de ‘spa inteligent’ ( oarecum interlinkat cu ceea ce spuneam mai sus). Terapeutii trebuie sa aiba un minimum de pregatire medicala pentru a veni in intampinarea oaspetilor intr-un mod inteligent si personalizat. Prima data am vazut aplicat conceptul la Waldorf Astoria Londra, unde programarea era facuta in urma unei consultatii, rezervarea initiala fiind pentru timp si nu pentru un set de terapii anume. Astfel, se pot identifica si trata probleme ca epuizarea fizica si emotionala, dezordinile psihice create de schimbarea anotimpurilor,etc.

Care sunt oportunitatile pentru spa-uri?

In primul rand, spa-urile sunt locatii care fac constant apel la emotii; vad o oportunitate in spa-urile care reusesc sa ofere individului un cumul de servicii care sa il ajute sa aiba o viata sanatoase din mai multe aspecte – nutritie echilibrata, un stil de viata sanatos, exercitii supravegheate, tratamente personalizate si eventual si psihologie practica. Spa-urile trebuie sa introduca programe care dezvolte inteligenta emotionala a clientilor.

Sonu Shivadsani de la Six Senses remarca o alta ramura de explorat: deziluzia modelului capitalist ca stil de viata conduce catre explorarea metodelor alternative, complementare de terapie. Astfel, spa-urile si centrele wellness pot capitaliza pe ceea ce pana acum era rezervat clinicilor si sistemului medical.

Care sunt adversitatile cu care se confrunta spa-urile?  

O mare problema o constituie personalul care ´won´t talk the talk and walk the walk´: terapeuti care uita ca este o profesie vocationala, unde ceea ce oferi nu poate fi mecanic, manageri care au intrat in rol si nu ofera caldura fara de care echipa nu se poate suda si oferi maximum de confort oaspetilor. De asemenea costul ridicat al produselor organice, avand in vedere cererea in crestere pentru aceste linii trebuie luate in considerare, analizate si reduse. De asemenea o data cu solicitarile in crestere apare si provocarea: trebuie create meniuri mai bune, inovatoare, care sa capteze publicul.

Oana Manole

Spa Owner/ Spa Consultant

www.spador.ro, Baritiu, 18, Brasov,

T: 0721 070392,

E: spatrade@gmail.com

Cu drag,

Wello

Explorator Wellness Virtual

Email: office@desprespa.ro
Ți-a plăcut? Probabil le-ar plăcea și cunoștințelor tale. Dar nu putem ști dacă nu dai share, nu? 😊
Wello

Wello

Explorator Wellness Virtual

Hai în comunitate!

Prenume
Mail

Articole similare

Autentificare

Nume utilizator *
Parola *