SPA si Wellness - DespreSpa.ro
 
Despre noi  |   Contact  |   Newsletter

 

Ce sporturi poti practica pentru a nu mai avea dureri de spate

Translate 

11 mai 2018

aviatiei wellness center

 

Tot mai multe persoane acuza dureri de spate, de la cei tineri la cei in varsta. Viata sedentara, statul prelungit pe scaun si postura incorecta reprezinta cele mai comune cauze ale acestor dureri.

 

De cele mai multe ori durerile de spate sunt cauzate de afectiuni care s-au dezvoltat pe o perioada mai lunga de timp. Rareori apar dureri acute, instalate brusc, acestea fiind cauzate fie de o contractura datorata unei miscari inadecvate a trunchiului, fie din pricina unor inflamatii articulare, musculare, tendionoase sau pot sa survina chiar in urma unei hernii de disc. 

 

Frecvent insa durerile de spate, fie ca sunt situate in zona umerilor sau in partea inferioara (zona lombara), se instaleaza treptat si progresiv. Cauzele pot fi:

- Postura incorecta a coloanei vertebrale, atat atunci cand stam in picioare, cat si cand stam pe scaun. Cele mai comune pozitii vicioase se refera la curbarea exagerata a partii superioare a spatelui (pozitia “cocosat”) sau la ducerea bazinului in fata cand stam in picioare. De aceea pot sa apara dureri in zona umerilor sau dureri de spate in zona mijlocului.

- Surmenajul la locul de munca;

- Statul prelungit pe scaun (acasa, la birou sau la volan);

- Ridicarea incorecta a greutatilor (la locul de munca, la sala de fitness sau chiar in rutina zilnica atunci cand ridicam sacosele de cumparaturi).

- Cauze medicale: boli reumatologice, hernii de disc, tasari vertebrale etc.

Miscarea este recomandata pentru ameliorarea durerilor de spate, insa nu orice tipuri de exercitii au efect curativ, spre exemplu sariturile pot agrava aceste dureri. 

 

Sporturi recomandate pentru ameliorarea durerilor de spate

 

Pilates

Realizate in special la sol, exercitiile pilates au rolul de a creste tonusul musculaturii spatelui, insa fara a pune in tensiune coloana vertebrala si fara a conduce la agravarea unor tasari vertebrale. Pilates prezinta ca avantaj si faptul ca “educa” postura corpului, astfel ca persoanele care practica acest tip de miscare prezinta o pozitie corecta a coloanei vertebrale si dobandesc o mobilitate optima a corpului. 

 

BodyArt

BodyArt este un program de miscare cu totul special. BodyArt se concentreaza atat pe lucrul fizc si constinetizarea profunda a corpului, cat si pe relaxarea psihica si mentala. Combina exercitii de izometrie cu kinetotetarpie si exercitii de forta/relaxare, controland in permanenta respiratia si asigurand o buna oxigenare a organismului. Foloseste in special greutatea propriului corp, asigurand o dezvoltare armonioasa si simetrica a corpului. Despre BodyArt puteti gasi mai multe informatii in acest articol: BodyART – antrenament pentru corp, minte si suflet

 

Cycling

Indoor cycling devine tot mai apreciat, reprezentand o forma de miscare adresata atat incepatorilor, cat si performerilor. Cycling-ul nu pune in tensiune coloana vertebrala, insa in timpul pedalarii instructorii incurajeaza participantii la clasa sa adopte o postura cat mai corecta si sa execute in anumite momente ale programului miscari ale bratelui si trunchiului. Aceste miscari ajuta in tonifierea spatelui si in ameliorarea durerilor localizate la acest nivel. 

 

Inotul

Inotul lucreaza intregul corp, creste capacitatea pulmonara si este recomandat tuturor, indiferent de varsta, de la sugari la seniori. Inotul, spre deosebire de sporturile realizate la sol, nu exercita nicio presiune asupra articulatiilor si totodata prezinta un risc foarte scazut de accidentare (prin cadere/lovire) sau supraincingere (prin temperatura constanta a apei). 

Inotul este recomandat, alaturi de kinetoterapie, chiar si celor care sufera de afectiuni mai grave ale coloanei vertebrale. 

Fiind o forma sigura de miscare, poate fi practicat chiar si de catre femeile insarcinate pentru ameliorarea durerilor de spate, dar si ca forma de sport in sarcina. 

 

Exercitii personalizate la indrumarea unui antrenor personal

O alegere foarte buna pentru un antrenament personalizat si adecvat o reprezinta lucrul sub indrumarea unui antrenor personal. Acesta va identifica problemele reale care cauzeaza durerile, va alege exercitiile adecvate raportate atat la statusul de sanatate, cat si la nivelul de antrenament si rezistenta si de asemenea va va ajuta sa fiti in forma si plini de energie in fiecare zi. In cazul in care este nevoie, antrenorul va poate da sfaturi privind dieta, astfel incat sa imbinati miscarea cu un regim alimentar sanatos. 

 

La finalul unui antrenament puteti opta pentru o sedinta de masaj de relaxare sau masaj sportiv. Masajul este de asemenea recomandat in ameliorarea durerilor de spate si confera o stare de relaxare profunda.

 

Aviatiei Wellness Center va asteapta la clasele de Pilates, Cycling sau BodyART, iar antrenorii nostri personali va pot ajuta sa aveti un program de miscare adecvat si sustinut. Nu ezitati sa ne contactati pentru orice detaliu, iar pentru a ramane la curent cu ofertele si serviciile noastre urmariti-ne pe pagina Facebook Aviatiei Wellness Center.

 


Daca iti plac articolele de pe portalul despreSpa.ro, intregistreaza-te la newsletter aici

Articole similare


Lucreaza - ti muschii si vei fi sanatos

Medicina a descoperit beneficiile antrenamentelor de
forta: muschii nostri sunt mai mult decat niste simpli abductori – antrenarea
lor duce la intarirea sistemului cardio-vascular, scade tensiunea arteriala si topeste
depozitele de grasime. ...
Lucreaza - ti muschii si vei fi sanatos - Spa fitness

Cand ar trebui sa alegem Pilates

Despre orele de Pilates se spune ca sunt dificile, grele, intense, motiv pentru care unii incepatori ajung sa le evite. Insa nu este chiar asa, cu atat mai mult cu cat aceasta tehnica Pilates este recomandata deopotriva atat tinerilor, cat si celor in varsta, atat performerilor, cat si incepatorilor....
Cand ar trebui sa alegem Pilates - Spa fitness

Care este rolul antrenorului personal

Știm toți cât de importantă este mișcarea pentru un stil de viață sănătos și echilibrat, însă nu puțini sunt acei oameni care stau deoparte de sala de sport pentru că efectiv nu știu ce se întâmplă dincolo de ușile acesteia, de la relația cu alți colegi până la tehnici esențiale pentru un antrenament eficient. Prin urmare, în special pentru cei care se află la primul contact cu sala de sport, antrenorul personal poate fi un ghid eficient. ...
Care este rolul antrenorului personal - Spa fitness


Ambasador in Romania


Partener media in Romania


Afli toate noutatile SPA & Wellness!
In plus primesti gratuit 5 ebook-uri!



harta
banner





Cadoul perfect

" Sunt sefa Comitetului de Parinti la clasa a VIII-a A si am avut o idee pe care as vrea sa o impartasesc cu toti ceilalti ..."

Monica Blaga , Cluj-Napoca

Voucherul despreSpa este cadoul perfect pentru mine!

" Intr-un moment cu multa tensiune si stress, frustrari acumulate dar mai ales dupa multa multa munca, am primit un voucher ..."

Roxana Penciu , Bucuresti

O experienta placuta!

" Am primit cadou un voucher in valoare de 200 lei si a doua zi am intrat pe site pentru a vedea centrele partenere in care ..."

Holban Codruta , Bucuresti

E minunat ca le putem folosi oriunde in tara

" In primul rand vreau sa multumesc echipei despre spa.ro pentru articolele interesante, de unde am invatat multe lucruri si ..."

Lavinia Vlahu , Brasov

Email-voucher spa, super cadou – foarte tare surpriza!

" Ieri a fost ziua mea de nastere. Mi-am luat o zi de concediu, fara un program, vroiam doar sa ma relaxez. La prima ora am ..."

Mariana Daviduta , Craiova

BaliSpa- Cornu

" Am fost la BaliSpa - Cornu; recomand cu mare drag ... locatia superba, oameni minunati, servicii de 5*. Am beneficiat de un ..."

Daniela Ganea , Bucuresti

Gift Card

" Buna ziua, Fiind ziua de nastere a unei persoane foarte dragi familiei,ma gandeam ce cadou/surpriza i-ar aduce un zambet si ..."

Corbu , Bucuresti


Recent inregistrate